رئیس کمیته گراپلینگ کشورمان گفت: اتحادیه جهانی کشتی تلاش می‌کند که یک وزن از کشتی آزاد و فرنگی در المپیک به رشته گراپلینگ اختصاص یابد.

باشگاه خبرنگاران جوانرشته گراپلینگ به کشتی رزمی یا کشتی تسلیمی نیز معروف است و سابقه این رشته به یونان باستان بر می‌گردد. رشته گراپلینگ یکی از رشته های زیر مجموعه اتحادیه جهانی کشتی است.

حسین خان هنرمند، موسس و رئیس کمیته گراپلینگ ایران گفت: چند سال پیش کمیته گراپلینگ زیر مجموعه فدراسیون کشتی بود، اما اخیرا این کمیته زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی است و ما در این فدراسیون نسبتا آزادی عمل بیشتری داریم. بیش از بیست نوع کشتی زیر مجموعه اتحادیه جهانی کشتی است و این اتحادیه با فعالیت این رشته در فدراسیونی به جز فدراسیون کشتی کشورها مخالفتی ندارد.

کمیته گراپلینگ کشورمان چند سال پیش زیر نظر فدراسیون کشتی اداره می‌شد، اما هم اکنون این کمیته زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی اداره می‌شود. اتحادیه جهانی کشتی بر روی فعالیت کشتی آزاد و فرنگی زیر نظر فدراسیون کشتی کشور‌ها حساس است و با جدا شدن رشته‌های مشابه گراپلینگ از فدراسیون کشتی مخالفتی ندارد.

۲۹ بهمن ماه مسابقات قهرمانی کشور گراپلینگ را برگزار می‌کنیم

او درباره مسابقات قهرمانی کشور گراپلینگ عنوان کرد: ما امسال ششمین دوره از مسابقات گراپلینگ را جمعه ۲۹ بهمن ماه در سالن هفت تیر برگزار خواهیم کرد. به دلیل محدودیت‌های ستاد ملی کرونا مسابقات فقط در رده بزرگسالان مردان برگزار خواهد شد، همچنین هر استان نسبت به فعالیتی که در این رشته دارد سهمیه حضور در مسابقات را خواهد گرفت.این مسابقات در ۸ وزن و در ۲ رشته گراپلینگ و گراپلینگ گی برگزار می‌شود.

اتحادیه جهانی کشتی به دنبال حضور گراپلینگ در المپیک است

خان هنرمند، در خصوص حضور تیم ملی گراپلینگ در  مسابقات بین المللی بیان کرد: تیم ملی گراپلینگ کشورمان تاکنون ۳ بار در بخش مردان و بانوان در مسابقات بین المللی شرکت کرده است. ما همچنین با کشور‌های آسیایی در حال رایزنی هستیم تا اولین دوره این مسابقات را در کشورمان برگزار کنیم، همچنین اتحادیه جهانی کشتی تلاش می‌کند تا کمیته بین المللی المپیک را راضی کند تا یک وزن از کشتی آزاد و فرنگی را در المپیک به رشته گراپلینگ اختصاص دهد.

او درباره آموزش مربیان رشته گراپلینگ گفت: ما تاکنون سه بار دوره مربیگری رشته گراپلینگ را برگزار کرده ایم و ۱۳ استان کشورمان در رشته گراپلینگ فعال هستند و در نظر داریم از مدرسان بین المللی گراپلینگ برای آموزش مربیان کشورمان دعوت کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار