معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: همه مالکان زمین های مجاور حریم محدوده شهر های خوزستان برای الحاق اراضی خود درخواست بدهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز، محمدحسین پناهی فر می‌گوید: مالکان اینگونه زمین‌ها تا پایان دهه مبارک فجر مهلت دارند در جهت قانون جهش تولید مسکن تقاضای الحاق زمین خود را به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها ارائه کنند.

پناهی فر گفت: الحاق اینگونه زمین‌ها به محدوده شهری منوط به موافقت شورای برنامه‌ریزی استان، شورای عالی مسکن و توافق نهایی با سازمان ملی زمین و مسکن است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان دارای رویه‌هایی دانست که بر اساس توافق‌های مشابه قبلی با دیگر مالکان، افراد متقاضی باید زمین خود را به دولت منتقل کنند.

این مقام مسئول افزود: پس از کسر معابر و سرانه‌های عمومی و ۱۰ درصد سهم شهرداری و نیز کسب نظر کارشناس رسمی و هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، معوض زمین به متقاضی اختصاص خواهد یافت.

پناهی فر گفت: معوض زمین فرد متقاضی، متناسب با ارزش زمین تا حدود ۵۰ درصد پلاک‌های خالص مسکونی و تجاری تفکیک شده به مالک در قالب تهاتر انتقال می‌یابد.

سایر قطعات مسکونی در قالب طرح جهش تولید مسکن به افراد فاقد مسکن واجد شرایط که در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند در آن شهر‌ها اختصاص داده خواهد شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.