شبکه بهداشت و درمان شهرستان اقلید با هدف کاستن از اثرات افسردگی ناشی از کرونا و ایجاد نشاط در سالمندان با فراخوانی در فضای مجازی و حقیقی اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمد نعمت الهی مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان  اقلید گفت: با بروز و شیوع کرونا در دنیا و ایران علاوه بر سلامتی، نشاط در جامعه تحت تاثیر قرار گرفت و یکی از گروه هایی که بیشترین آسیب را دید گروه سالمندان و بازنشستگان بود.

او گفت: با آغاز بسیج ملی تغذیه از دی‌ماه امسال و با شعار تغذیه، کرونا و واکسیناسیون، این واحد تصمیم گرفت تا برای این گروه برنامه های متنوع و چالش برانگیز در نظر گیرد و به صورت اجرایی در جامعه انجام دهد.

نعمت الهی گفت: از همه بازنشستگان، سالمندان و فرهیختگان در فضای مجازی فراخوانی داده و خواسته شد با محوریت تغذیه، کرونا، واکسیناسیون و همچنین موضوع آزاد نقاشی کشیده و به مرکز بهداشت ارسال کنند.

مسئول بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان  اقلید گفت: این موضوع با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و چالشی جالب انجام شد و سالمندان به تنهایی و برخی نیز در کنار کودکان و نوه های خانواده، اقدام به کشیدن نقاشی و ارسال به مرکز بهداشت کردند.

او گفت: در پایان فراخوان مسابقه نقاشی و در اقدامی نمادین از تعدادی از سالمندان خواسته شد تا در محیطی آرام اقدام به نقاشی کشیدن کنند که به هر کدام از آنها لوح تقدیر و مدادرنگی به رسم یادبود هدیه داده شد.

 در کنار این اقدام، آموزش نکات ضروری به صورت حضوری در خصوص نقش تغذیه و واکسیناسیون در پیشگیری و درمان کرونا برای سالمندان مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت اجرا شد.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار