فرمانده انتظامی ملایر از پایان اختلافات چند ساله بین دو طایفه با وساطت پلیس ملایر و ریش سفیدان در این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدانسرهنگ احمد ساکی گفت: در پی اختلافات خانوادگی منجر به درگیری‌های دسته جمعی چند ساله بین دو طایفه در یکی از روستا‌های این شهرستان و تشکیل پرونده‌های قضائی متعدد، حسب وظیفه و بر اساس آموزه‌های دینی ما که صلح و بخشش بوده و در اسلام مورد تاکید جدی قرار گرفته است، این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او گفت:نیروی انتظامی شهرستان، برای جلوگیری از هرگونه تنش و نزاع‌های بعدی، پس از برگزاری چند جلسه و دعوت از بزرگان و ریش سفیدان، و معتمدان و دعوت طرفین به خویشتن داری به این اختلاف کهنه پایان داد.

 فرمانده انتظامی ملایر گفت:معتمدان و ریش سفیدان سفیران صلح و سازش در بین مردم هستند و پلیس برای پیشگیری از جرائم نیازمند استفاده از این ظرفیت عظیم است.

به گفته ساکی میانجی‌گری بزرگان طوایف در حل بسیاری از اختلافات موثر است و با توجه به حساسیت موضوع می‌طلبد که افراد معتمد و ریش سفیدان با مداخله در این گونه اختلافات از بروز هرگونه تنش و نزاع جلوگیری و انسجام طوایف را برای حل اختلافات و همدلی با یکدیگر حفظ کنند.

او گفت:۶۰ تن شکر احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی شناسائی و کشف شد.

فرمانده انتظامی ملایر گفت: به منظور شناسایی انبار‌های احتکار کالا و مواد غذایی و افراد فرصت طلبی که مبادرت به نگهداری اقلام مورد نیاز مردم می‌کنند، تیمی مشترک از ماموران پلیس امنیت اقتصادی و کارشناسان ادارات صمت و جهاد کشاورزی پس از انجام کار اطلاعاتی دقیق از نگهداری مقادیر زیادی شکر احتکار شده توسط فردی در یک انبار در یکی از محلات حاشیه شهر مطلع شدند.

ساکی گفت:با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضائی در بازرسی از این انبار، ۶۰ تن شکر احتکاری که ارزش آن توسط کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده، کشف و یک متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شد.

او گفت:از شهروندان در خواست می شود در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.