مراکز درمانی و بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری، برای مقابله با شکل‌گیری موج‌های احتمالی جدید کرونا آماده باش است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد -  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از آماده‌باش مراکز درمانی و بهداشتی استان برای مقابله با شکل‌گیری موج‌های احتمالی بعدی خبر داد.

ارسلان خالدی‌فر شب گذشته در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: عادی انگاری خطرناک است و احتمال شکل گیری سویه‌های جدید وجود دارد.

در سویه اُمیکرون، تجمع بیش از ۳۰ نفر، برای محیط‌های سربسته مجاز نیست و چنانچه در محیط‌های باز تجمعی بیش از این تعداد شکل گرفت باید رعایت فاصله ۲ متری و استفاده از ماسک مورد توجه قرار گیرد.

باید نظارت‌ها بر مدارس و دانشگاه‌های استان شدید‌تر شود؛ تکمیل دُزهای واکسن عامل مهمی در کنترل سویه اُمیکرون است.


بیشتر بخوانید


تاکنون ۲۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال در چهارمحال و بختیاری دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: تاکنون ۲۱ درصد افراد بالای ۱۸ سال در استان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که رضایت‌بخش نیست و انتظار می‌رود به ۵۵ درصد برسد.

سید راشد جزایری گفت: واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد و توصیه می‌شود تا افرادی که از تزریق دُز دوم واکسن آن‌ها سه ماه گذشته باشد اقدام به دریافت دُز سوم کنند.

همچنین مقرر شده تا از اول اسفند تزریق گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال نیز در کشور و استان اجرایی شود.

تاکنون ۴۶۶ مورد نمونه‌گیری، در آزمایشگاه تشخیص آنفلوآنزای استان، آزمایش شده است که ۶۸ مورد ابتلای به این ویروس تشخیص داده شد؛ از این تعداد ۴۵ نفر بستری شدند.

عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: با کاهش شیوع ویروس کرونا نباید عادی انگاری شود و نظارت‌ها کاهش یابد بلکه باید با جدیت لازم بر روند اجرای محدودیت‌های هوشمند نظارت شود.

سردار پاسدار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش کادر بهداشت و درمان در خصوص مقابله با ویروس کرونا، افزود: این استان با عملکرد مناسب کادر سلامت از استان‌های برتر کشور در مهار شیوع کرونا بوده است.

سپاه استان آماده هرگونه همکاری با کادر بهداشت و درمان است و طرح شهید سلیمانی را در این خصوص مجدد فعال می‌کند.

بنا بر آمار‌های علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۷ هزار و ۵۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که از این تعداد یک هزار و ۷۶۵ مورد جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار