تایوان از نقض هوایی این جزیره از سوی نیرو‌ی هوایی چین خبر داد

تایوان از بزرگترین تهاجم هوایی ارتش چین به حریم هوایی این منطقه از ماه اکتبر ۲۰۲۱ تا به امروز خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان- مقامات تایوان می‌گویند ۳۹ جنگنده چینی بر فراز این جزیره به پرواز درآمدند که با هشدار جنگنده‌های تایوانی مبنی بر خروج از منطقه مواجه شدند.

به گفته خبرگزاری رویترز، تایوان فعالیت‌های نظامی مکرر چین در حریم مرز‌های خود را در "جنگ در منطقه خاکستری" نامیده و می‌گوید چین این اقدامات را برای سنجش توانایی پاسخگویی تایوان به اقدامات نظامی احتمالی خود به این منطقه انجام می دهد.

مقامات تایوان در این باره گفتند: در اقدام اخیر چین ۳۴ جنگنده نظامی با همراهی ۴ پهپاد و یک بمب افکن  برفراز آسمان تایوان به پرواز درآمدند.

براساس نقشه‌ای که مقامات تایوان آن را منتشر کرده اند این هواپیما‌ها و جنگنده‌ها در منطقه‌ای در شمال شرقی پراتاس به پرواز درآمده اند. تایوان می‌گویند هواپیما‌های جنگی این جزیره به جنگنده‌های چینی هشدار داده اند و توانسته اند آن‌ها را از منطقه دور کنند.

چین فعلاً هیچ واکنشی به انتشار این خبر از خود نشان نداده است. اما در گذشته این اقدامات خود رزمایشی نظامی برای حفاظت از حاکمیت خود خوانده بود.

این خبر در حالی منتشر شده که آمریکا و ژاپن در حال انجام رزمایش نظامی در دریای فیلیپین و بخشی از آب‌های شرق تایوان هستند. مقامات نیروی دریایی آمریکا می‌گویند که این رزمایش برای حفظ و حفاظت از صلح و ثبات در اقیانوس آرام و اقیانوس هند انجام می‌شود.

چین بار‌ها آمریکا را به تشدید تنش‌های سیاسی در مورد موضوع تایوان متهم کرده و می‌گوید در صورت عدم دخالت سیاسی واشنگتن تمامی اختلافات با گفتگو قابل حل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار