دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: موج بیداری اسلامی روزبه‌روز و با شعاع جهانی در حال گسترش است و بسیاری از بانوان انقلابی پرچم‌داران این نهضت بیداری در جهان معاصر هستند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - غلام‌محمد طاهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان، همزمانی میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت حضرت امام خمینی (ره) با ماه بهمن را هم‌زمانی معناداری دانست و گفت: این تقارن معنادار بیانگر پیوند میان آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و حرکت انقلابی ملت ایران با سیره حضرت فاطمه زهرا (س) است.

او  با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و میلاد امام خمینی (ره)، حضرت زهرا (س) را الگویی تام و تمام برای همه به ویژه بانوان دانست.

به گفته او  آن حضرت نمونه بارز روشنگری، بصیرت افزایی و حضور به موقع در صحنه است.

طاهری گفت: یکى از بزرگ‏‌ترین درس‏هاى عملى حضرت زهرا (س) حضور فعّال در صحنه‌‏هاى اجتماعى و سیاسى با حفظ عفّت و حجاب و ارزش‏هاى وجودى زن است که در انقلاب اسلامى ایران، تبلور یافت و الگویى براى زنان مسلمان در سراسر جهان گردید.

وی تأسّى به اسوه و الگوى برتر زنان جهان، حضرت زهرا (س) را نجات بخش بانوی مسلمان در اقصی نقاط جهان دانست و افزود: با تکیه بر الگوى عملى فاطمى، می‌توان به خودباورى و احیاى هویّت اسلامى دست یافت.

طاهری در ادامه به نقش زن در بیداری جوامع اشاره و با ذکر نمونه‌هایی تاریخی از این مهم، گفت:موج بیداری اسلامی روزبه‌روز و با شعاع جهانی در حال گسترش است و بسیاری از بانوان انقلابی پرچم‌داران این نهضت بیداری در جهان معاصر هستند.

او  با بیان اینکه در دیدگاه اسلام هرگز نقش انسانی زن در زندگی اجتماعی کوچک ‏شمرده نمی‌شود، گفت: اسلام صلاحیت زنان برای دستیابی به بالاترین مراتب کمال را مورد تأیید قرار داده است و رسالت پیامبر اکرم (ص) در زدودن خرافات جاهلیت و معرفی جایگاه شامخ زن در حیات اجتماعی-سیاسی، در رفتار آن بزرگوار با حضرت فاطمه زهرا (س) تجلی یافت.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش کمرنگ زن در دوران قبل از انقلاب، نگاه تحقیرآمیز و جاهلانه طاغوت به شخصیت زن را با نگاه جاهلانه قبل از اسلام برابر دانست و گفت:در دوران تاریک رژیم شاهنشاهی زن جلوه و مظهر هیجانات پست و بی ارزش قرار داشت و جایگاه زن به انحطاط و زوال کشیده شده بود.

او نقش و جایگاه بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی را نقش محوری دانست و تصریح کرد: در مبارزات ابتدای انقلاب بسیاری از بانوان مومنه و انقلابی در صف مقدم قرار داشتند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در تمام عرصه‌ها بانوان حضور موفقی داشته و گاهی نیز جلوتر از مردان قرارگرفته‌اند.

طاهری ادامه داد: در پیشبرد اهداف انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اگر بانوان در کنار مردان قرار نمی‌گرفتند بی‌شک شاهد این افتخارآفرینی‌ها نبودیم.

او  گفت: امام خمینی (ره) در سخنان خود بار‌ها ضمن اشاره به حضور پررنگ زنان در تظاهرات خیابانی آنان را به‌عنوان پیشروان نهضت اسلامی قلمداد می‌کردند و در حقیقت انقلاب اسلامی میدان را برای فعالیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بانوان باز کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زن ایرانی با تمسک به الگو‌های درخشان اسلامی همچون حضرت زهرا (س) و خودباوری تلاش کرد در عین خانواده‌گرایی و مدیریت فرهنگی خانه و تربیت فرزند و همسرداری، در جهاد اجتماعی و تمدن سازی اسلامی نیز نقش‌آفرینی کند، چرا که هر یک از زنان جامعه نقش مهمی را در خانواده و اجتماع بر عهده دارند.

طاهری تاکید کرد: امروز و در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، و در گام دوم انقلاب باید به سبک زندگی و نقش موثر و سازنده زنان به طور ویژه پرداخته شود تا با ترویج ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، نگرش بانوان جامعه را نسبت به سبک زندگی تغییر داده و زنان جامعه اسلامی نیز بر این باور باشند که بزرگ‌ترین حق زن کرامت آن‌هاست و با احیاء این کرامت به عنوان یک حق الهی و ارتقاء سطح علمی و معنوی خود جزء گروه‌های مرجع و الگو‌های اجتماعی مثبت و حرکت آفرین باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.