فرماندار شهرستان زرآباد گفت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های این شهرستان در بخش کشاورزی،لازم است مرکز تحقیقات کشاورزی در زرآباد راه اندازی شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - نعمت الله نجاری  در جلسه معارفه مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان زرآباد در حضور معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان،کشاورزان و معتمدین گفت: موز زرآباد با موز هیچ کشوری قابل مقایسه نیست و کشاورزان این خطه نیازمند حمایت از سوی دستگاه های متولی امر هستند.

به گفته او  هم اکنون این شهرستان سی درصد موز کشور را تامین می کند و درصدد هستیم با همکاری کشاورزان در سال 1401 این مقدار را به 50 درصد برسانیم و با شعار تامین موز کشور و عرضه آن به بازارهای داخلی برنامه های لازم را انجام بدهیم.

او گفت:  لایروبی رودخانه های فصلی و احداث جاده بین مزارع از مهمترین دغدغه های کشاورزان زرآباد است که امیدواریم شاهد اتفاقات خوب در این زمینه باشیم.

فرماندار زرآباد می گوید: در بارندگی های اخیر 700 هکتار از صیفی جات این شهرستان از بین رفته است که امیدواریم بخشی از این خسارت ها جبران شود.

نجاری  گفت: طرح توجیهی مرز آبی شهرستان زرآباد با کشور عمان در دست تهیه است که با راه اندازی گمرک در روستای کلات شاهد اتفاقات بسیار خوب در این شهرستان خواهیم بود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه،گفت: برنامه های بسیار خوبی برای احداث جاده بین مزارع برای شهرستان زرآباد که یکی از قطب میوه های گرمسیری در کشور است،در نظر گرفتیم.

فریدالدین سلیمی گفت: در تلاش هستیم بخشی از خسارت های ناشی از سیل اخیر به کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان را تامین کنیم.

 در پایان این جلسه محمد امین هوت به عنوان مدیر جهادکشاورزی شهرستان زرآباد معرفی و از خدمات اولیایی مدیر سابق جهاد کشاورزی زرآباد تقدیر و تشکر و اداره جهاد کشاورزی این شهرستان رسما مستقر شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار