مشکل پوشش تلویزیونی شهرستان مریوان با راه اندازی اولین فرستنده دائم و مجهز با قابلیت پخش شبکه‌های HD، مرتفع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج در چند روز اخیر همزمان با بارش سنگین برف و قطعی برق، گیرنده‌های تلویزیونی مریوان با مشکلاتی همراه شد و موجب اختلال در پخش برنامه‌های صداوسیما در مریوان شده بود و  مخاطبان برنامه‌های مختلف صداوسیما به شبکه‌های مختلف تلویزیونی از جمله شبکه استانی کردستان دسترسی نداشتند.

پیرو درخواست‌های مکرر شهروندان مبنی بر قطع شبکه‌های تلویزیونی، با دستور مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان بلافاصله تیم عملیاتی معاونت فنی این مرکز وارد مریوان شدند و اولین فرستنده مجهز به پخش شبکه‌های hd در رادیو شهری مریوان را راه اندازی کردند و فرستنده ۱۰۰ وات تلویزیونی در این شهرستان آغاز بکار کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان در آیین افتتاح این فرستنده گفت: توسعه زیرساخت‌های رادیویی و تلویزیونی و افزایش ضریب مخاطب در نقطه صفر مرزی یکی از برنامه‌های این سازمان است که با تامین اعتبارات استانی و شهرستانی این مهم بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

جعفر عبدالملکی می گوید:این فرستنده به عنوان جایگزین در مواقع بحرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا قطعی شبکه‌های تلویزیونی در این شهرستان به حداقل برسد.

او از راه اندازی دفتر خبری به همت شهرداری باتوجه به ظرفیت‌های خبری جهت انعکاس رویداد‌ها و ظرفیت‌های خبری شهرستان، خبر داد و گفت: راه اندازی تلویزیون‌های شهری در سطح استان را از دیگر برنامه‌های صداوسیما است.

عبدالملکی درباره فرستنده صداوسیما در مریوان و نحوه دریافت شبکه‌های تلویزیونی گفت: این فرستنده ۱۰۰ وات قابلیت پخش هشت شبکه تلویزیونی با فرمت اچ دی و چهار شبکه رادیو نما را دارست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.