پس از بازبینی آثار ارسالی ۱۶ اثر برای حضور در نخستین جشنواره موسیقی عاشیقی استان همدان با عنوان «عاشیقلار بایرامی» انتخاب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: این جشنواره ۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه به میزبانی شهرستان کبودرآهنگ برگزار می‌شود و فراخوان این رویداد موسیقایی در نهم آذرماه منتشر شد.

احمدرضا احسانی گفت: اجرای موسیقی عاشیقی در این جشنواره در سه بخش غیررقابتی، آثار مکتوب (کتاب و مقاله) و آثار صوتی به صورت رقابتی خواهد بود.

او گفت: هنرمندان در بخش موسیقی عاشیقی (غیررقابتی) آثار خود را در سه محور اجرای داستان‌ها و مقام‌ها توسط ساز چگوور، اجرای داستان‌ها و مقام‌ها توسط ساز تار و اجرای مقام‌های ویژه موسیقی ترکی همدان با ساز بالابان و سرنا، ارسال کرده‌اند.

احسانی گفت:  ۴۵ اثر از همدان، اسدآباد، کبودرآهنگ، بهار، فامنین، لالجین، قهاوند و رزن به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: هیات انتخاب این جشنواره متشکل از استاد ماشاءالله رسام، حق‌رضا فطری و جواد حسین‌قلی‌پور پس از بازبینی، آثار انتخابی را با توجه به دارا بودن قابلیت‌های لازم برای حضور در جشنواره انتخاب کردند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان آیین افتتاحیه جشنواره ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی، هنری جوان شهرستان کبودراهنگ برگزار و روز بعد با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.