شیوع بیماری گوارشی بین کودکان طارمی

رئیس شبکه بهداشت و درمان طارم گفت: بیماری گوارشی که در روستای دهنه شایع شده تحت کنترل قرار گرفته و حال عمومی تمامی مبتلایان مساعد است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - بهرامی گفت: از همان ابتدای شیوع این بیماری تمام امکانات شبکه بهداشت و درمان به کار گرفته شد تا ضمن درمان مبتلایان علت بیماری نیز پیدا شود.

او می گوید: در مرحله اول، چون احتمال آلودگی آب وجود داشت، آزمایش‌های مربوطه از آب روستا انجام گرفت و مشخص شد که در آن زمان آب روستا هیچ آلودگی نداشته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان طارم گفت: همزمان تیمی متشکل از کارشناسان مربوطه اقدامات کنترلی همانند شست‌وشو و ضدعفونی مخزن ذخیره آب روستا، کلرزنی و کنترل میزان کلر باقیمانده، آموزش به مردم و تشدید مراقبت‌ها در روستای دهنه انجام شد.

بهرامی افزود: اقدامات پیشگیرانه و درمانی، مدیریتی و اجرایی را برای جلوگیری از گسترش بیماری در اولویت کار شبکه قرار دادیم.

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان طارم  یافته‌های اولیه پزشکی نشان می‌دهد علت بیماری این کودکان نوعی ویروس است که احتمال دارد از خانواده روتاویروس‌ها باشد که بیشتر در فصول سرد سال بیشتر بروز می کند.

بهرامی  می گوید: تا مشخص شدن علت اصلی بیماری، بررسی‌های آزمایشگاهی تکمیلی و تخصصی در خصوص عامل ایجاد کننده بیماری و کنترل آن با جدیت ادامه دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.