دادستان نظامی سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان اصفهان گفت: با اجرای طرح بازگشت به سنگر تخفیفات ویژه برای بازگشت داوطلبانه سربازان فراری به محل‌های خدمت خود اعمال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - حیدرعلی نصر اصفهانی ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: تمامی مشمولانی که دفترچه اعزام به خدمت دریافت کرده، اما به محل خدمت مشخص شده خود مراجعه نکرده و یا سربازانی که به هر دلیلی از محل خدمت خود به مرخصی رفته و دیگر بازنگشته اند سرباز فراری محسوب می‌شوند.

در همین راستا طرحی با عنوان "بازگشت به سنگر" با همکاری مسئولان بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به اجرا گذاشته شده است که در این طرح طی تماس با خانواده‌های سربازان فراری و خود این افراد آن‌ها به خدمت فراخوانده می‌شوند و تلاش می‌شود تا وضعیت خدمتی آنان روشن شود.

او گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم اگر فرزندانشان به علت مشکلات خانوادگی و یا به هر دلیل دیگری سر خدمت خود حضور پیدا نکرده اند را برای حضور مجدد در خدمت تشویق و ترغیب کنند چرا که اگر خودشان داوطلبانه مراجعه کنند تخفیفات ویژه برای آنان در نظر گرفته خواهد شد و دراین خصوص ارفاق‌های قانونی زیادی همچون معافیت از کیفر، تعلیق از مجازات و سایر نهاد‌های ارفاقی داریم که می‌توانند به سربازان فراری کمک کنند.

اگر سربازان فراری توسط نیرو‌های انتظامی دستگیر شوند ممکن است بنابر نظر قاضی به مجازات حبس محکوم شوند، اما در صورت مراجعه داوطلبانه آنان قطعاً مجازات حبس برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود که این تخفیف ویژه شامل حال سربازان فراری که خودشان به سر خدمت مراجعه و اعلام رضایت از فرماندهان خود کسب کنند می‌شود.

به گفته دادستان نظامی سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان اصفهان طرح اعطای کارت معافیت با پرداخت جریمه نقدی برای سربازانی که ۸ سال به خدمت مراجعه نکرده بودند به اتمام رسیده و بعید است دوباره طرح‌هایی از این دست در مجلس شورای اسلامی تصویب شود و بنابر این به سربازان غایب و فراری توصیه می‌کنیم بی جهت وقت خود را تلف نکرده و هرچه زودتر به سر خدمت خود حاضر شوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.