رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان گفت: هم اکنون کولاک برف در جاده‌های استان جریان دارد و تردد در مسیر‌های کوهستانی فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محمدی گفت: در حال حاضر تردد در جاده‌های استان به صورت عادی و روان جریان دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان می گوید: در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های صعب العبور استان کولاک جریان دارد.

او گفت: هم اکنون کولاک برف به صورت مقطعی نیز در آزادراه ها، جاده‌های ترانزیت و دیگر مسیر‌های استان جریان دارد.

محمدی می گوید: رانندگان خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، چراغ‌های مه شکن، تجهیزات گرمایشی، پتو، مواد غذایی خشک و فاسد نشدنی مجهز کنند.

او گفت: رانندگان از سالم بودن خودرو، بخاری و پُر بودن باک بنزین اطمینان داشته باشند و قبل از حرکت از وضعیت جاده‌های ارتباطی مطلع شوند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هموطنان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند تا در ادامه مسیر دچار مشکل نشوند.

محمدی می گوید: در حال حاضر اکیپ راهداری در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیر‌های ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.

به گفته رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، رانندگان قبل از حرکت از مبداء برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیر‌های ارتباطی استان زنجان فعال است.

مسیر‌های ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان حدود پنج هزارو ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.