پس از سال ها تصرف و ساخت و ساز در حریم رودخانه کرج، تخریب این تصرفات با ملک قوه قضاییه آغاز و نماد اجرای عدالت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - شهر کرج از گذشته‌های دور و در دوران مختلف مورد توجه افراد به‌منظور اسکان یا تفریح بوده.

قطعا آب‌ و هوای مناسب، باغ‌های پر طراوت گذشته و نزدیکی به پایتخت از عوامل موثر در این ماجرا محسوب می‌شود.

پس از خارج شدن کرج از زیر نظر تهران و ایجاد استان مستقل البرز، نیز این مسئله رو افول که نرفت هیچ بلکه ساخت و سازهای غیرمجاز، تغییر کاربری ها و تصرف اراضی ملی، روندی افزایشی به خود گرفت.

زمین خواری

قله زمین خواری

افزایش تصرف اراضی ملی و دست درازی به منابع طبیعی که بخشی از بیت المال محسوب می شود تا جایی پیش رفت که بنا بر اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، ماه گذشته ۱۶ فقره زمین‏‏‌خواری در استان البرز به وقوع پیوسته و به طور متوسط مساحت هر قطعه حدود ۳۳‌هزار مترمربع بوده که بالاترین میزان تعرض به زمین‏‏‌های دولتی را از نظر مساحت در کشور به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، در استان البرز انواع زمین‏‏‌خواری اتفاق می‏‏‌افتد؛ از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی گرفته تا تصرف زمین در حاشیه رودخانه کرج، کاشت درخت، دیوارکشی، احداث‌بنا، محوطه‏‏‌سازی، ایجاد استخر، آلاچیق، دپوی مصالح و تصرف اراضی پایین‌دست استان.

پس از البرز، استان اصفهان با ۱۱ مورد از ۴۰۰‌هزار و ۱۷۰ مترمربع از نظر شاخص مساحت زمین‏‏‌خواری قرار گرفته که تقریبا هر فقره زمین‏‏‌خواری ۳۶‌هزار و ۳۷۹ مورد بوده است.

اختلاس بزرگ

پرونده ای به وسعت اختلاس خاوری

چندی پیش از پرونده بزرگ زمین خواری در نظرآباد البرز نیز پرده برداری شد.

به گفته مسئولان مربوطه ارزش این زمین خواری حدود سه هزار میلیارد تومان تخمین زده شده که با میزان اختلاس محمودرضا خاوری، مدیر عامل اسبق بانک ملی ایران برابری می کند.

رییس دادگستری نظرآباد در این باره گفت: رسیدگی به این پرونده با صدور ابلاغ ویژه از سوی رئیس قوه قضاییه با پیشنهاد رییس کل دادگستری استان البرز برای یکی از قضات دادگستری شهرستان نظرآباد آغاز و کیفرخواست این پرونده پس از تکمیل تحقیقات، در ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ توسط نماینده دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد قرائت شد.

زمین خواری نظرآباد

ختم به خیر پرونده

در نهایت حکم قطعی مربوط به زمین خواری سه هزار میلیارد تومانی در نظرآباد توسط شعبه یکم دادگاه تجدیدنظر استان البرز صادر شد.

در این پرونده برای ۲۲ متهم، احکام قطعی متعددی از قبیل حبس، انفصال و جزای نقدی صادر شده است.

۲ شهردار پیشین نظرآباد به اتهام اهمال و کوتاهی در انجام وظایف قانونی منتهی به تضییع اموال دولتی و عمومی به جزای نقدی و منع اشتغال در پست های مدیریتی نهادی های دولتی و عمومی محکوم شدند.

همچنین سه نفر از کارمندان شهرداری نظرآباد نیز به اتهام ارتشاء، اختلاس، ربودن اسناد دولتی و خیانت در امانت به ۱۱ سال و۶ ماه حبس، انفصال دائم از خدمات دولتی و جزای نقدی محکوم شدند.

در این پرونده دو رییس سابق اداره ثبت اسناد و املاک نظرآباد به یک سال حبس تعزیری، یک سال انفصال از خدمات دولتی و منع اشتغال به هر یک از پست های مدیریتی در نهادهای دولتی و غیردولتی برای دو سال؛ رئیس وقت اداره آموزش و پرورش نظرآباد به اتهام ارتشاء به یک سال حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی؛ مدیر حقوقی شرکت برق منطقه ای غرب تهران به اتهام ارتشاء به یک سال حبس و جزای نقدی و یک سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند.

تصرف اراضی ملی در کرج

از حاشیه به مرکز

طی سال های اخیر و گستردگی شهرستان های البرز، توجه زمین خواران و متعرضان به منابع طبیعی و ملی را در حاشیه قرار نداده که هیچ بلکه میزان تصرفات در این نقطه مرکزی استان قابل توجه نیز است.

این شهرستان دارای پنج هزار و ۵۳۰ هکتار اراضی باغی و سه هزار و ۹۶۳ هکتار اراضی زراعی است،

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: ۵۸ هکتار از اراضی کشاورزی روستای کندر این شهرستان از ساخت وسازهای غیرمجاز پاکسازی و به عرصه تولید بازگشت.

او می گوید: این اراضی امروز با حکم قضایی و با همکاری ماموران انتظامی و عوامل اداره راهداری استان البرز از ساخت وسازهای غیر مجاز پاکسازی شد.

به گفته صارمی، در این عملیات ۱۴۹ مورد مصادیق تغییر کاربری شامل دیوار، بنا و استخر تخریب شد.

ساخت و ساز در حریم رودخانه کرج

روخانه کرج زیر دندان طمع خرد می شود

رودخانه کرج از کوهی بنام کلون‌بستک در بلندی‌های خرسنگ سرچشمه می‌گیرد و پس از طی مسیری رودخانه ولایت رود نیز به رود کرج پیوسته و پس از گذر کردن از حاشیه شرقی شهر کرج و سیراب کردن دشت‌های کرج و شهریار به جاجرود می‌پیوندد.

این رود پس از پیمودن ۲۰ کیلومتر رو به غرب به وارنگه‌رود می‌رسد و به آب دیزین می‌پیوندد و در گچسر با آب علف‌چرهای کندوان یکی می‌شود و به سمت جنوب جریان پیدا می‌کند.

از حق نگذریم رودخانه کرج و ساحل دلنشین آن کرج را در کانون توجه قرار داده و این منظره طبیعی هم در تیز شدن دندان برخی به‌منظور کسب درآمد و تصاحب زمین‌هایی از جنس بیت‌المال موثر واقع شده تا جایی که در حوزه رودخانه، حد فاصل آبگیر بیلقان تا سد کرج  تا کنون حدود ۴٢٣ متصرف از شانزده دستگاه دولتی و عمومی و افراد خصوصی شناسایی شده است.

یکی از شهروندان در این باره می‌گوید: مال مردم را از خودشان گرفته‌اند در ایام تابستان نمی‌توانیم کنار رودخانه جایی پیدا کنیم یا ویلا ساخته اند یا رستوران‌ها ‌کنار هم قطار شدند.

او گفت: تصرفات به جایی رسیده که گویا حق ادارات و یا آنهایی که توانسته اند، رودخانه را تصرف کنند بیشتر از ماست و دیگر نمی توانیم کنار رودخانه کرج بایستیم.

محسنی اژه ای

واکنش رییس قوه قضاییه

به گفته حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای اینکه با صرف هزینه‌های بسیار و مصالح ساختمانی مرغوب، پس از تصرف اراضی یا تغییر کاربری در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، یک بنای مجلل یا مکان تفریحی نظیر هتل و رستوران مقابل چشمان دستگاه‌های مسئول بنا کنند، رویه درستی نیست و به سرعت باید برای تغییر این رویه تدابیر و اقدامات لازم اتخاذ شود.

رییس قوه قضاییه می گوید: مدتی است در استان البرز در نتیجه همکاری و هماهنگی ایجاد شده میان دادگستری و سازمان جهاد کشاورزی استان با استفاده از سامانه تخصصی اطلاعات جغرافیایی، تخلفات و تغییرات حوزه کشاورزی و منابع آب به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و از همان ابتدای امر از وقوع تخلف در این حوزه جلوگیری به عمل می‌آید و در این زمینه هم دستاوردهای خوبی حاصل شده است.

او گفت: در استان البرز در حدود ۱۲ کیلومتر در حاشیه رود کرج تعداد قابل‌ توجهی از دستگاه‌های دولتی در بستر و حریم رودخانه اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند که لازم است محیط‌زیست در این مورد نظر کارشناسی خود را اعلام کند، چون به نظر می‌رسد این امر از لحاظ زیست‌محیطی واجد آسیب‌های جدی است چراکه رود کرج از منابع تأمین آب شرب تهران است.

به گفته رییس قوه قضاییه، یکی از دستگاه‌هایی که در حاشیه رود کرج اقدام به ساخت‌وساز کرده، قوه قضاییه است که یک بنای کوچک قدیمی مربوط به سالیان قبل است و دستگاه دیگر وزارت نیرو است.

او می گوید: من به رییس دادگستری استان البرز تأکید کردم که نظر کارشناسی محیط زیست در این زمینه اخذ شود و اولین ساخت و سازی که باید قلع‌وقمع شود بنای مربوط به قوه قضاییه است و پس‌ از آن بنای مربوط به وزارت نیرو باید تخریب شود.

تخریب ساختمان قوه قضاییه

بدون تعارف/ ردپای باندهای پشت پرده

رییس کل دادگستری البرز می گوید: پنج روز پس از صدور دستور، رییس قوه قضاییه، ساختمان دستگاه قوه در حاشیه رودخانه کرج تخریب شد.

او گفت: از جمله اقداماتی که در حوزه پیشگیری در این استان انجام شده شناسایی باند‌های مجرمانه است که در راستای ساخت و ساز غیر مجاز به صورت گروهی اقدام می‌کردند.

به گفته فاضلی هریکندی، این باند‌ها زمین و اراضی را از باغداران و کشاورزان استان خریداری می کردند و پس از قطعه بندی اراضی با بستن قرارداد ساخت و ساز با خریداران، ویلا‌ها به متقاضیان واگذار می‌شده است.

او می گوید: اردیبهشت ماه امسال، سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی استان البرز با هدف پیشگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز اراضی در این استان رونمایی شد.

رستوران های جاده کرج-چالوس

رنگ و لعاب تصرف در غذاخوری های جاده کرج-چالوس

مسعود غیاثی، مدیر دفتر رودخانه ها و سواحل شرکت اب منطقه ای البرز گفت: ۴٣ رستوران در حاشیه رودخانه کرج به صورت غیرقانونی ساخته شده است.

او می گوید: ۵ باب از این رستوران ها به طور کامل تخریب خواهد شد و باقی آن نیز در بخشی دچار تصرف شده اند که آن بخش قلع  و قمع می شود.

گزارشی از دانیال خلج

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم عزیزی
۱۷:۵۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
لطفا یک سری به گرمدره بالای اتوبان تهران کرج بزنید که یکسری علنا
چندین ساله که دارن زمین‌های دولت را میگیرن و توسعه میدن و برای خودشان باغ زدن و خیلی هم خوشحالن که هیچ مسوولی نیست که جلویشان را بگیره ، لطفا خواهشا عدالت را برقرار کنین و جلوشون بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
محمد مروتی
۰۷:۵۷ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
بیشتر اینای که زمین خواری می کنن از اقوام مسئولین هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بسیار بسیار کار درستی در پیش گرفتن شخصی ها را هم تخریب کنید
و بعد به جاده اسالم به خلخال هم ورود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
خدا قوت اقای اژه ای مرد عمل یه سری به اسلامسهر احمداباد مستوفی بیایین و زمین خواری رو اینجا ببینید زمین خوارهای بزرگ ارث اجداد ما رو به زور تصاحب کردن و ۴ سال در گیر دادگاه اسلامشهر که اصلا رسیدگی نمیکنن چون زمین خواران پول دارند و پارتی هر چقدر پیش دادستان هم میریم رسیدگی نمیکنند تو رو به خدای بالا سر ادرسی شماره تلفنی که بتونیم شما رو ملاقات کنیم و از شر این نامردهای روزگار نجات پیدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
اقای اژه ای به قسمت زمین خواری منطقه ی اسلامشهر احمد اباد مستوفی رسیدگی کنید ۴ سال دادگاهی و اهمیت ندادن به پرونده و اینکه زمین خوارها پول و پارتی دارن خواهشا ادرسی شماره تلفنی که بتوانیم شما را ملاقات کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام
جاده سهیلیه زمین خواری بیدادمیکنه چند نمونه عنوان میکنم..بعدازاعچه حصار دست راست حدود۶۰هکتار معروف ب به باغ وزیرکه چند نفراز اهالی با همکاری دهیارمهدی ناصرخیل وشورا مجیدناصرخیل ویداله کوهگشت با تشویق ریس شورا که همه جای ساومبلاع اشنا داره اقدام به تصرف ۶۰هکتار زمین کردندبه بهانه اینکه درتقسیمات ارضی زمین به ما کم دادند مهم اینکه ۱۶کشاورز انداختند جلو وخود دهیار وشورا کار ادا یشون انجام میدند ومجیدصالح خیل هم شورای ابراهیم اباد هست وهم شورای بخش چهارباغ وجندنفرازبن یه اصطلاع کشاورز زمین هاشون چندسال پیش فروختند ویک مترهم زین ندارند ولی سند دارند ومهتر اینکه از این ۱۶نفر حداقل۱۲نفر بازنشته شهرداری هستند..واین زمینها بین خود تقسم کردند ومیفروشند..بع از اعچه حصار دست چپ هم گرفتند ودیواریک متری کشیدند ومیفروشن..وابراهم اباد خیابان اصلی روبروی سازمان اب ۱۰هزارمتر دارنددزوارکشی میکنند وحتی قنات صاف کرد دهیار وشورا وروی قنات به عنوان جای مغازه فروختند. وباز اینکه در۵سال اخیرحدود۴۰۰ویلا ویا چهاردیوار ساخته شده با امازه شورا مجید واز هرکدام حداقل۵۰میلیون یابیشترمبگیره واولش کاری نداره وقتی کار به نیمه رسبد میاد پول می.میگیره ..کل ده فامیلش هست وپشتش...روبروی قنات هم چند تا ویلا دارن میسارند جنب دامداری علی ولیزاده هرکدام ۵۰دادند شورا والان ۱۰بهمن ۱۴۰۰ددحال ساخت هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
همه این مسئولان سالهاست تو جاده چالوس جوجه و کباب سیخ زدن
حالا یهو فهمیدن اینا غیر قانونیه

ملت رو میچورن بخدا
Iran (Islamic Republic of)
قانون مدار باشیم
۱۶:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
تنها با خراب شدن ساخت های غیر قانونی دیگر هیچ فردی جرعت ساخت غیر قانونی نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
عمرا بتونن کاری بکنن میان چند تاشونو خراب میکنند بعد میگن مقابله شد مگه مردم عادی میتونن از منابع رود خانه و دریا به سادگی استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
وقتی که قوه قضاییه خودش کار خلاف میکنه چند میلیارد خرج ساختمان میکنه از پول بیت امال بعد خودش میاد تخریب میکنه کمی خنده داره خوب کی دستور داده اگه میخوایین عدالت برقرار کنین اونی که دستور داده به نرخ روز خسارت ساختمان ازش بگیرین برگردونین بیت المال میشه عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
چندین ساله که تو قوه قضای هستین چرا بعد از انجام ساخت وساز واتمام کار رسانه ای میکنید مشکل در کجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
واقعا گند زدن به مملکت میزی شمال همه لب دریا گرفتن واسه خودشون می ری کرج تمام رودخانه کردن رستوران باِغ شخصی ویلا می ری فشم لواسان همین جور می ری اصفهان همین جور واقعا باید همه این ملک هایی که در جوار رودخانه ها دریاها جنگلها جاده ها عمومی بنا شدن تخریب بشوند از طرفی دیگه جنگلهای شمال درحال چپاول هستن از یک طرف چوب و قطع درختان واقعا مملکت نیاز به تغییرات اساسی داره و مدیران پیگیر سخت گیر سخت کوش باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مدرسه ها را باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
یه بار رفتیم شمال اصلا دریا ندیدم سمت دریا همش دیوار بود یه کوچه هم که میخورد به ساحل دریای خزر چند نفر راهش رو بسته بودن و از مردم پول ورودی میگرفتن!!!! در حالی که هیچ خدماتی هم ارائه نمیشد اونجا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
من نمیدونم چرا همه چی رو بدبینانه و به صورت تهدید مینگرید؟! تفرجگاههای عمومی دولتی هیچ اشکالی نداره که قسمتی هم از دریا و ساحل داشته باشن کل صفاشون به همون ساحل تفریگاه هست، شما برید توی دنیا ببینید روی دریا رستوران میسازن زیر دریا تفریگاه یا آکواریوم میسازن خداروشکر شماها ااونجا نیستید وگرنه همه تفریگاههای اوناهم نابود میکردید ، ساحل رو از تفریگاههای عمومی دولتی نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام اگر واقعا دنبال زمین‌خواران هستید یه سری به روستای هریجان در جاده چالوس بزنید که عدای زمین‌های منابع طبیعی را غیر قانونی تصرف نموده‌اند که هرروز دعوی و درگیری بین‌شان هست که متاسفانه که هیچ مسولین پیدا نمیشه مگر اینقدر بی قانونی در هیچ جای دنیا پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام اگر واقعا دنبال زمین‌خواران هستید که زمین‌های منابع طبیعی را غیر قانونی تصرف کردن و باعث هرج و مرج اهالی روستا هریجان در جاده چالوس شدن که هرروز باعث درگیری هست بزنید که متاسفانه از قانون خبری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
با سلام .بهترین کار تخریب ساخت های غیر مجاز است چاره ای به جز تخریب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
خدایا .. روزی زا برسان بزودی که اقای اژه ای اعلام کند .. ما دیگر زمین خوار و زمینه سازی . جنگل خواری و .... همه چیز خواری نداریم ... گر چه نمیشود کاملا این ارزو
واقع شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اگه چند تا زمین خوار رو اعدام کنند
چند تا مسئول رشوه گیر که این مجوز ها رو میدهد اعدام کردند
درست میشه
مردم نسازن خود کارمندان دولت میرن میسازن
ولی با این قانون ها هیچ وقت درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
شهرام امیرمکری
۰۴:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اگر واقعا دنبال زمین خواران هستید سری به شورای اسلامی شهر نوشهر بزنید. از رده بالا شروع کنید حتما موفق خواهید بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
یا خدای من ایران چخبره واقعا مسول مدیری چیزی هم پیدا میشه که پاک باشه و دزد رشوه خور و فاسد نباشه چرا اونایی که رشوه میگیرن و دزدی میکنن برای همیشه از کار دولتی منع نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اگر مثل قوانین مواد مخدر بذارند
فقط اعدام
همه این مشکلات حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
تا دوسال !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
یا خدای من ایران چخبره واقعا مسول مدیری چیزی هم پیدا میشه که پاک باشه و دزد رشوه خور و فاسد نباشه چرا اونایی که رشوه میگیرن و دزدی میکنن برای همیشه از کار دولتی منع نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
ایکاش دولت سری هم به رودخانه ده غیبی مشهد واقع در سد طرق سمت هفت حوز به طرف ده غغیبی میزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
۳ میلیارد قبل دلار چند تومنی با امروز دلار ۲۵ هزار تومانی حساب کن ملت دانا است
Germany
دو رییس سابق اداره ثبت اسناد و املاک نظرآباد به یک سال حبس تعزیری
۲۲:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اینها باید اعدام شوند
دست زنی به ثبت اسناد کشوری و مردمی از هر جنایتی بدتر است
وقتی یک تخم مرغ دزد را انگشتانش قطع می کنید
این اقایان را باید زنده زنده اتش بزنید.
Germany
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
زمین مادری ما را که مهریه مادرمان بود و سند داشت. تصرف کردند
و بین خودشان تقسیم کردند.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چرا اول کار جلو گیری نمیکنید. بعد از ساخت یادتون می افتد و اینهمه مصالح مرغوب را به نخاله تبدیل میکنید. عزیزان. تخریب راه حل نیست. واقعا چه دلی دارن اونهایی که تخریب میکنند. و چه عدلی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
دم رودخانه ویلا داری ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تخریب نماد عدالت نیست عدالت یعنی پیگیری بشه چطور اینها ساخته شدن چه کسانی رشوه گرفتن و مجوز ساخت در زمینهای دولتی دادن و با مجازاتشون دستشون از بیت المال کوتاه کردن میشه عدالت
Iran (Islamic Republic of)
صدا صدا
۰۹:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اینا منظورشون از عدالت اینه که قوه قضاییه از خودش شروع کرده
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تمام خیابانها و جاده ها و راههایی که به سواحل ساخته و یا به سواحل شمال و جنوب و سواحل رودخانه ها و سواحل جزایر و سواحل دریاچه ها و تالاب‌ها ختم می‌شوند نباید موازی خط ساحلی باشند ،بلکه #همه راهها ،عمود بر خط ساحلی ساخته شوند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۹:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
داشتن شهرهایی بیش از نیم ملیون نفر اشتباه بزرگی است ،همچنین پراکندگی جمعیت در کوه و دشت و بیابان و جنگل و جزایر اگر چه خوبه ولی طبق قانون و نه خلاف قانون ،طبق مجوز و نه خلاف مجوز ،طبق رعایت حقوق همه مردم و نه خلاف حقوق همه.
اگر ساحل است برای همه است اگر دریا و کوه و دشت و جنگل و جزایر و سواحل است برای همه و همگانی است.
به امید دیدن شهرهایی آباد و پاک در سراسر کشور و داشتن دویست استان زیبا در گوشه گوشه میهن پهناور و بزرگ و عزیز و دوست داشتنی چهار فصلمان،سواحل زیبای شما و سواحل زیبای جنوبی و سواحل جزایر و سواحل اقیانوسمان همه و همه نعمت های خدادادی این سرزمین پاک و خدایی و این سرزمین مردمان باهوش و رشید و پرتوان است.
درود بر ایران وطنم و درود بر ایرانی مردمان خوب سرزمینم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
این تلاشها رو به فال نیک میگیریم و انشالله که در ادامه ثابت قدم باشند
ولی هر اختلاس یا زمین خواری یا غیره در کشور اتفاق میفته حتما پای یکی از ادارات دولتی در میانه ، اگه بخواهیم از ریشه مسئله حل بشه باید مجازات این افراد رو که از پست و جایگاه خود سو استفاده میکنند در حدی باشه که به فکرش هم خطور نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۰۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
همه ارگانها حتی قوه قضاییه با تشکیل تعاونی‌های جعلی در ارتفاعات ودر منطقه ۲۲ به شدت در حال ساخت ساز هستند و بی ضابطه بی سند در حال فروختن آپارتمان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام. ای کاش این طرح و این عملکرد در تمام نقاط ایران اجرا شود. خصوصا در منطقه ی دماوند گیلاوند... با چشم های خودم دیدم که بیابانها را هم ساختن حتی آب برای پر کردن استخرهایشان را هم از ارگانهای دولتی خریداری میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
آبسرد دماوند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چندین ساله تقریبا هر روز در مجلس و قوه قضاییه و شورای نگهبان و هزاران هزار ارگان و سازمان دیگه دارن زحمت میکشن و به نفع مردم انواع قوانین رو تصویب میکنن و انواع تصمیماتی که در جهت افزایش رفاه حال مردم میباشد گرفته میشود اما در انتها حال روز واقعی الان ما اینه . افتابه لگن صد دست ولی شام و ناهار هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مسیولین در کاخ و مردم در کوخ
Iran (Islamic Republic of)
فلاحی
۱۵:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
درودبرشما خوبه حداقل یه مسئول دلسوزی پیداشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
املاک تالارهای عسل توجاده آتشگاه متعلق به حسین فروزنده چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
همه رو خراب کنید افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تو این شرایط تورمی همه زدن تو کار خرید و فروش ماشین و زمین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
برخی کارمندان دولت که مجری قانون باید باشند رشوه میگیرند
اینقدر حروم خوری زیاد شده که کسی که بخواد قانونی کار کنه و حلال خور باشه زمین میخوره
هنگامیکه در پیچ و خم قانون گیر میکنی خودشون میگن برو بساز بعد بیا جریمشو بده
خر توخره اصلن یه وضعی
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۴:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
زمینهای شرکت مقدم که ۵۰ سال پیش خریده دولت به زور گرفته حالا میگید زمین خواری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تورو خدا بورس رو جمع وجور کنید نابود شدیم بیچارمون کرد والا این بورس خطر واثر بدش خیلی بدتر کرونا هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
قربون شکل ماهتون تو روز روشن سرمایه مردم رو توبورس دارن میدزدن وروز به روز اب میره بعد شما چسبیدین به چی کدوم مهم تره داغون شدیم تو بورس افسردگی مزمن گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
الان کناره هیچ رودخانه ای نمیشه رفت صاحب پیدا کردن از طالقان وکرداردان. و چالوس تا لواسان من بچه بود پدر ما مارو آنجاها میبرد همش بیابان بود راحت می‌رفتیم کنار آب اما الان طوری بستن یا ویلا باغ شدن یا سفره خانه افراد فرصت طلب در راس کار با زدوبند سند سازی کردن از چنگ ملت در آوردن متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
این برنامه ریزی ساخت و ساز از قبل از انقلاب شروع شده بود تا امروز طول کشیده .
Iran (Islamic Republic of)
(((((())))))
۱۳:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اختلاس خاوری روزی رقم خورد که دلار 1000 تومان بود یعنی 3 میلیارد دلار اختلاس کرد به نرخ دلار27000 تومانی امروز میشه 81000 میلیارد تومان هنگ نکردی چرتکه ورداشتی تو عهد بوق حساب و کتاب میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اقا هر چی به این داستان نگاه میکنی خیلی کار ضایع ای است بری ساحل رودخانه که ارث باباتم نیست دیوار بکشی ازش پول حرام در بیاری هی بخوری ، بابا نهایتش ۶۰ تا ۷۰ ساله ، عرضه داری خودت در بیار نداری با اینکارا گند کاری عادی جلوه نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
باید در مدت زمان کوتاهی بساط اینکارها ریشه ای حل بشه ، کل اخبار روز مردم چند ساله شده این چیزها متاسفانه بخش کوچکی از مردم این سرزمین خائن در امانت دروغگو و ریاکار هستند و در طول تاریخ ازینا ضربه خوردیم الانم همشون راه چپاول پیدا کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
نظام جمهوری اسلامی در مبارزه با فساد نا کارامد هست
Iran (Islamic Republic of)
پیرو رهبر فرزانه هستم
۱۳:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
با سلام .دولت شریف دستور دهد همه املاک را تخریب کنند تا دیگر هیچ فردی دست به ساخت خلاف قانون نزند. با تشکر از مدیر سایت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
نظام جمهوری اسلامی، یکی از فاسدترین نظامهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
قاطعانه برخورد نمی کنند . چرا ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
برخورد کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۴۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
با تشکر و سپاس فراوان از رئیس محترم قوه قضائیه که اینطور قاطعانه با موضوع زمین خواری برخورد میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
واقعانکه
Iran (Islamic Republic of)
ممنو
۱۱:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خدا به هرکسی در هر پست و مقامی که هست داره به مردم خدمت صادقانه میکنه کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
y
۱۲:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
دمش گرم ولی باید مراقب باشن فردا برای معتادا جا درست نکنن
-
عباس گودرزی
۱۱:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام وقتی قانون مشکل دارد ، مجری قانون مشکل دارد ، قوه قضائیه مشکل دارد ، وکیل مشکل دارد . یعنی هرج و مرج . اگر یک رود بود درست می شد ما در بروجرد یک دو رود بیشتر نداریم هر که زور دارد یا زمینی نزدیک رود اطراف رود را حصار زده و نزدیک شدن به رود امکان ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اینا همش بیت الماله حق مردم بدبخته ارث باباشون که نیست مگه زحمت کشیدن که دلشون بسوزه
Iran (Islamic Republic of)
علی بهی
۱۱:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
جهت اطلاع آقای محمود رضا خاوری مبلغ 3 میلیارد دلار بردند که امروز میشود 90 هزار میلیارد تومان چطوری حساب کردی که شد 3 هزار میلیارد دلار هزار تومان ده سال که مرده اگر دلاری ده هزار تومان هم بدهی کل مشتری است خاوری باید سه میلیارد دلار پس بدهد
Iran (Islamic Republic of)
لعنت به اختلاس گر
۱۱:۰۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خدا وکیلی اگه دست خیانت در امانت بریده بشه هیچکس دستش آلوده نمیکنه ولی حبس یا جزای نقدی از این در میاد از اون در میره بیرون
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۱۰:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
دولت و مجلس محترم تمام ساخت و ساز های غیر مجاز را به کل تخریب کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
بوی عدالت از بین رفته ، ظاهرا بصورت گفتاری داره احیاء میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۱۰:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
جناب اژه ای نمیشه یه سامانه هم طراحی کنید وااز اختصاص ارز 4200 به باندهای مافیایی که زندگی مردم را با مشکل مواجهه کرده اند جلو گیری کنید.شما اگر خواهان عدالت هستید چرا ارز را به تولید کننده نمیدهید .با توجه به خروجی و میزان تولید هر تولید کننده ارز اختصاص دهید تا هم مانعی از چپاول ثروت کشور شود و هم تشویقی برای تولید کننده و به تبع ان آسایش به زندگی مردم برمیگردد و تورم و گرانی که مافیای قدرت و ثروت بر مردم تحمیل میکنند از بین خواهد رفت .با آرزوی تفکر بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
از شروع به اجرای قانون توسط قوه قضائیه تشکر می کنیم
این که قوه قضائیه ابتدا خود قانون را اجرا می کند و بعد از مردم و ارگان های دیگر می خواهد قانون را اجرا کنند خیلی عالی تر هست
این اتفاق در کشور برای اولین بار هست و نشان می دهد کشور ما رو به کمال و پیشرفت و خوشبختی هست
از قوه قضائیه تشکر می کنم
از شما هم (باشگاه خبرنگاران جوان ) بابت گزارش خوبتان تشکر می کنم
Iran (Islamic Republic of)
عدالت
۱۰:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خراب کردن ویلاهای سازمانی شو است اگر واقعا راست میگید از آقازاده ها و کسانیکه با دادن باج و خریدن دهیار شورا شهردار فرماندار و قاضی ها این اقدامات را انجام دادن آغاز کنید تا ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
بله دوباره میسازند.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
آقای اژه ای خراب میکنید اما چند وقت دیگه می‌سازند شما پادگان باهنر بیلقان و باغ فرمانداری و ویلای بنیاد شهید و باغ اطلاعات و ویلای انصاری و باغ نیروی انتظامی و غیره در پایین سد اکتفا نکنید بالای سد هم آلودگی آب هست و هم تصرفات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
برای کسانی که واقعا با دلسوزی برای ایرانمان زحمت میکشن باید از لطف انها قدانی کرد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اخبار جمهوری اسلامی خلاصه شده به مافیا و رانت خواری و ساحل خواری کوه خواری و اختلاس و ارتشا و .....
Iran (Islamic Republic of)
Asad
۱۰:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خداکنه مرد عمل باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
بورس رو دریابید بیچاره شدیم افسردگی روحی روانی گرفتیم .
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خود شهرک صنعتی بهارستان کمالشهر هم خصوصا فاز 4 ان عین زمین خواری و کوه خواری هست تحقیق کنید به بهانه کارافرینی ببینه کدوم نماینده های مجلس باعث شدند کوه و صاف کنند و کارخانه های انچنانی بسازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
البته پای عدالت در وسط باشد قوه قضاییه اشتباه کرده که در آنجا ویلا دارد
Iran (Islamic Republic of)
کرجی یال
۰۹:۱۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خداکنه به بقیه بخش ها هم مراجعه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۸:۴۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تا کی حرف عملکرد سما را ببینیم ، میشه باور کرد ، همه دستشان تو یک کاسه هست ، واسلام ..........
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۸:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
روح پدرت شاد آقای اژه ای که بالاخره شاهد یک تصمیم مناسب توام با نظم واجرای مقررات شدیم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۴۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
دوست عزیز یکی هستش همون زمین و داره به دلیل مشکلات مالی نتونسته براش مستثنی بگیره زمین برای ۶۰ساله .بعدشم آقای اژه ای دستور تخریب میده ایشون باید بره جمعیت کشور ۴۰سال پیش تا همین حالا ببینه .۴۰ سال پس جمعیت کشور ۴۵تا ۵۰میلیون بوده حالا ۱۴۰۰ببینه ۸۰ تا ۸۵ میلیون جمعیت کشور هستش این مردم کجا زندگی کنن تو کوچه خیابون .با این مشکلات اقتصادی کمک مردم بشن نمک رو زخم نشن .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
قانون مهم نیست مجری قانونه که مهمه والا قانون صد ساله تو دنیا وضع شده ولی کو مجری بی طرف
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
قانون برای همه یکسان باشد و یکسان اجرا شود.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
عدالت. خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ای کاش این طرح در تمام نقاط کشور اجرایی بشه خصوصا در منطقه ی دماوند گیلاوند و خیلی جاهای دیگه که حتی دیدم از ارگانهای دولتی آب خریداری میکنند جهت پر کردن استخرهایشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
عد الت