مقتدی صدر: اگر تروریست‌ها بخواهند بازگردند، ما قادر به نابودی آن‌ها هستیم

رئیس جریان صدر ضمن هشدار به شایعه پراکنی تروریست‌ها درباره بازگشت به شهر‌های عراق اعلام کرد این کشور قادر به نابودی آن‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان- مقتدی صدر، رئیس جریان صدر عراق با انتشار بیانیه ای در صفحه شخصی خود در توئیتر به شایعه پراکنی تروریست ها درباره بازگشت به عراق پاسخ داد.

او نوشت: دشمن تروریست شایعه پراکنی کرده که بازمی گردد؛ ما به دشمن می‌گوییم اگر شما بازگردید ما نیز قادر به نابودی شما هستیم.

صدر در ادامه بیانیه خود، مشکل بزرگتر را بزرگ نمایی این موضوع توسط برخی طرف‌های داخلی دانست تا هراس، وحشت و فرقه گرایی را در محافل داخلی ملت عراق پراکنده کنند و در نهایت خود را از دیدگاه مردم، مدافع سرزمین و آبرو جلوه دهند.

او ضمن تمجید از مجاهدان و مردان مقاومت، دفاع از مردم عراق را وظیفه آن‌ها دانست و اعلام کرد برای این امر مقدس منتی بر هیچ کسی نخواهند گذاشت. صدر در انتهای بیانیه خود از دولت عراق خواست از وظیفه خود در دفاع از کشور و تقویت ارتش عراق کوتاهی نکند.

در همین حال «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق و «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور دیدار و درباره تحولات جاری و حملات داعش رایزنی کردند.

دو طرف در این دیدار درباره اوضاع کشور گفتگو و بر اهمیت حمایت از امنیت و ثبات شهروندان، تعقیب عناصر داعش و جلوگیری از تلاش‌های جنایتکارانه این گروه در هدف گرفتن امنیت شهروندان و تامین حمایت‌های لازم از نیرو‌های امنیتی در انجام ماموریت‌های سنگین خود تاکید کردند.

صالح و الکاظمی در پایان بر اهمیت هم‌افزایی گروه‌های سیاسی برای تحقق امنیت و ثبات و آغاز اجرای فرایند‌های قانونی و تمرکز بر پاسخگویی به نیاز‌های شهروندان و مطالبات آن‌ها در داشتن زندگی آزاد و عزتمندانه تاکید کردند.

روز جمعه در حمله غافلگیرانه عناصر داعش به یکی از مقر‌های ارتش عراق در منطقه "العظیم" استان دیالی، ۱۱ نظامی به شهادت رسیدند. همچنین شب قبل این حادثه، هسته‌های باقی مانده گروه تروریستی داعش با یک خودروی بمب‌گذاری شده به یک ایست و بازرسی متعلق به نیرو‌های دموکراتیک سوریه (قسد) در ورودی زندان الصناعه در شهر حسکه واقع در شمال شرق سوریه حمله کردند؛ در پی این انفجار و درگیری‌های پس از آن، حدود ۲۰ داعشی موفق به فرار از زندان الصناعه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
ننگ بر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
مشکل اینه که مخفی شدن و بمب و اسلحه مخفی کردن
آخرین اخبار