مدیر سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان گفت: طرح پوشش بیمه سلامت برای ساکنان محله‌های کم‌برخوردار شهرستان کاشان در راستای حمایت ویژه از نیازمندان آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مسلم آشوری امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: پیرو هدف‌های تعیین شده در تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان بیمه سلامت ایران و دبیرخانه طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محله‌های کم برخوردار، پوشش بیمه‌ای ساکنان بدون هرگونه پوشش بیمه‌ای محله‌ها در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

او گفت: بسیاری از ساکنان این محله‌ها ممکن است از تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتن به طور رایگان اطلاع نداشته باشند، بر همین پایه با تشکیل کارگروه تصمیم‌گیری‌های لازم برای فراخوان شناسایی افراد اتخاذ می‌شود و به صورت رایگان و در صندوق بیمه سلامت همگانی و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند تا در نهایت از طریق نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده اقدام‌های لازم انجام شود.

افراد بدون پوشش هرگونه بیمه‌ای می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه تمامی افراد خانواده، یک قطعه عکس و اصل کارت ملی به ۲ دفتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت به نشانی چهار راه آیت‌الله کاشانی و بلوار نماز کاشان مراجعه و بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته و از خدمات بستری و سرپایی بهره‌مند شوند.

آشوری خواستار اطلاع‌رسانی این طرح از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شد و گفت:امیدواریم با اطلاع‌رسانی هیچ خانواده‌ای در تمامی محله‌های کم‌برخوردار شهرستان کاشان بدون بیمه نباشد.

افزون بر۱۳۰ هزار بیمه‌شده در شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند و ۵۴۰ موسسه طرف قرارداد در این سه شهرستان با سرپرستی بیمه سلامت شمال استان اصفهان - کاشان از جمله پزشکان، داروخانه‌ها، پاراکلینیک‌ها شامل سونوگرافی، آزمایشگاه، تصویربرداری و ام آر‌ای فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.