رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از آغاز اجرای طرح مهرفناوری در پارک علم و فناوری این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -واعظی در نخستین رویداد طرح مهر فناوری با تاکید بر توانمندسازی و آموزش مهارت‌های مختلف زندگی به کودکان گفت: برای داشتن جوانان موفق و کارآفرین باید روحیه کارآفرینی و آموزش‌های لازم از سنین کودکی در کودکان نهادینه شود.

تفکر غالب بعضی از خانواده‌ها در خصوص ارزشمند بودن تنها برخی از مشاغل و کار‌های دولتی اشتباه است و باید به‌جای آموختن این تفکر اشتباه به فرزندانمان، آن‌ها را به ایجاد کسب‌وکار فناورانه توسط خودشان تشویق کنیم.

 برخی از استارتاپ‌های موفق اکنون تبدیل به کسب‌وکار‌های پرسود و موفقی شده‌اند.

مالکیت فکری بسیار ارزشمندتر از مالکیت فیزیکی بوده و ارزش‌افزوده بسیار بالاتری دارد.

 طرح مهر فناوری در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی برای نخستین بار در کشور اجرا می شود .

 در این طرح دانش‌آموزان عضو پارک شده و توانمندی‌های لازم برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین موفق را در آینده کسب می‌کنند.

 دانش‌آموزان در ابتدا عضویت برنزی مهر فناوری را دریافت می‌کنند سپس بعد از ارائه و پذیرش اولین ایده به عضویت نقره‌ای ارتقا می‌یابند و در صورت اجرای ایده یا طرح عضویت طلایی طرح مهر فناوری را کسب کرده و از حمایت مالی و معنوی پارک علم و فناوری بهره‌مند خواهند شد.

 تیزبینی نسبت به محیط و مشکلات، داشتن تفکر بین‌رشته‌ای، تیم‌سازی و ارتقای توانایی در کنار دانایی اصلی‌ترین رموز موفقیت است..

در نخستین رویداد طرح مهر فناوری  فرزندان کارکنان پارک علم و فناوری استان عضو این طرح شدند و در رویداد‌های آتی "مهر فناوری "، دانش‌آموزان مدارس استان به تدریج عضو این طرح خواهند شد.

جامعه هدف این طرح دانش‌آموزان بوده و هدف از آن گسترش فرهنگ کارآفرینی در بین خانواده‌ها و افزایش توانمندی و مهارت دانش‌آموزان برای ایجاد کسب و کار‌های آینده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.