امیکرون به خراسان جنوبی رسیده است و حالا باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن از ابتلا به این سویه جلوگیری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - ۲۸ آذر ماه بود که اولین مبتلا به سویه امیکرون ویروس کرونا در ایران شناسایی شد و یک ماه بعد این سویه در خراسان جنوبی دیده شد.

قدرت همه گیری سویه امیکرون بالاست؛ به گونه‌ای که انتشار این سویه در اروپا به حد انفجاری خود رسیده واین زنگ خطری برای ما نیز هست.

در چنین شرایطی باید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از پیش پای بند بود و نسبت به تزریق واکسن کرونا علی الخصوص دُز سوم توجه کرد.

نتیجه ای شوم در انتظار غفلت کنندگان از کرونا

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: بسیاری از افراد هستند که به ویروس کرونا توجهی نمی‌کنند و همواره بدون ماسک در تجمعع‌ها حضور پیدا می‌کنند.

او گفت: برخی‌ها نیز با تردید در تزریق واکسن کرونا با جان خود و دیگران بازی می‌کنند و نزدن واکسن اثر زیادی در شیوع ویروس دارد.


بیشتر بخوانید


این شهروند گفت: باید در چنین شرایطی که یک سویه در حال گسترش است، به کرونا توجه ویژه‌ای داشته باشیم و به توصیه‌های پزشکان توجه کنیم.

او گفت: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نزدن واکسن با توجه به شیوع امیکرون در خراسان جنوبی می‌تواند به نتیجه‌ای شوم منجر شود.

اعلام تصمیمات جدید کرونایی در ستاد استانی کرونا

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: همچنان تعداد موارد شناسایی شده مبتلا به امیکرون در استان همان ۷ نفر است.

او گفت: تا ظهر امروز آمار جدید مبتلایان به امیکرون در خراسان جنوبی به روز رسانی می‌شود.

شریف زاده گفت: امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همزمان با ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود و تصمیمات جدید اعلام خواهد شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته ۵۶۰ هزار و ۴۶۶ نفر واکسن نوبت اول، ۵۰۳ هزار و ۵۲۴ نفر واکسن نوبت دوم و ۱۱۷ هزار و ۴۷۰ واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار