رییس پلیس راهور گلستان درباره چگونگی تردد ایمن در معابر و جاده های یخ زده توضیحاتی ارائه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - سرهنگ مهاجر بسطامی رییس پلیس راهور گلستان درباره رعایت نکات ضروری رانندگی هنگام وقوع یخبندان در سطح معابر و جاده ها گفت: در وهله اول رانندگان از سفرها و ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و  چنانچه مجبور به تردد شدند حتما با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

او گفت: رانندگان توجه کنند هنگام رانندگی در معابر و خیابان‌های یخ زده از سمت راست معابر که نزدیک به جدول هاست فاصله بگیرند چراکه این قسمت‌ها لغزنده‌تر است.

سرهنگ مهاجر می‌گوید: رانندگان حتما از محل نمک پاشی شده معابر و همچنین از محل عبور خودرو‌های دیگر که یخ زدگی کمتری دارد تردد کنند.

به گفته رییس پلیس راهور گلستان رانندگان باید از سلامت برف پاک کن و مخزن آب خودرو حتما اطمینان داشته باشند چراکه ممکن است بر اثر تردد خودرو‌های دیگر قطرات آب کثیف بروی شیشه جلوی خودرو پاشیده شود و نیاز به تمیز شدن داشته باشد.

مهاجر بسطامی گفت: رانندگان حتما درجه بخاری خودرو را جوری تنظیم کنند که اگر بخاری بر روی سطح شیشه بود بخار را برطرف کند.

او می‌گوید: رعایت فاصله طولی در زمان تردد در معابر و جاده‌های یخ زده باید چندین برابر حالت معمولی باشد، مثلا اگر در جاده‌های خشک رانندگان به اندازه ۳ برابر طول خودرو از وسیله نقلیه جلویی فاصله دارند در هنگام تردد در معابر و جاده‌های یخ زده این فاصله را به ۶ تا ۹ طول خودرو افزایش دهند.

علی عبدی رئیس رئیس راه گلستان هم درباره تردد در جاده‌های کوهستانی استان گفت: سطح جاده‌های کوهستانی و محور‌های استان لغزنده و دچار یخ زدگی است، از این رو لازم است رانندگان حتما از تردد‌ها و سفر‌های غیرضروری در این شرایط جوی پرهیز کرده و برنامه‌های خود را به زمان‌های دیگر موکول کنند.

سرهنگ عبدی گفت: در صورت لزوم به مسافرت حتما رانندگان زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و خودرو خود را از لحاظ گرمایشی و سلامت برف پاک کن بررسی کنند.

اداره کل هواشناسی گلستان پیش بینی کرده دمای هوا امشب در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان تا ۱۰درجه سانتی گراد زیر صفر و در سایر مناطق تا ۶درجه سانتی گراد زیر صفر کاهش می‌یابد.


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.