سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری درباره بحران اوکراین، آزمایش موشکی کره‌شمالی و حضور داعش در سوریه صحبت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - جان کربی، سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری در خصوص بحران اوکراین گفت ناتو از روز دوشنبه رزمایش‌هایی را آغاز خواهد کرد که برای نشان دادن توانایی دفاعی این ائتلاف طراحی شده است.

سخنگوی پنتاگون در ادامه ادعا‌های مقامات آمریکایی درباره حمله به اوکراین گفت: «ما نمی‌دانیم که روسیه چگونه قصد حمله به اوکراین را دارد، اما این حمله عواقب ناگواری خواهد داشت و بیشتر این عواقب اقتصادی خواهد بود.»

کربی ادعا کرد که روسیه در صورت حمله به اوکراین منزوی‌تر خواهد شد. هرچند در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران تصریح کرد که روسیه در حال انجام تمرینات نظامی در مرز اوکراین نیست و تنها سربازان خود را در این مکان مستقر کرده است. مقامات روسی نیز مکرراً اعلام کرده‌اند قصد حمله به خاک اوکراین و افزایش تنش‌ها را ندارند.

تهدید کره‌شمالی را جدی می‌گیریم

سخنگوی پنتاگون درخصوص آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی نیز گفت: «ما اطلاعاتی در مورد بهبود دقت موشک‌های کره‌شمالی داریم و این تهدید را جدی می‌گیریم.»

جان کربی آزمایش موشکی کره شمالی را بی‌اعتنایی به قطعنامه شورای امنیت دانست و گفت: «تحریم‌هایی علیه کره وضع کرده‌ایم و از کشورها می‌خوایم به آن پایبند باشند. اما همه کشورها این کار را انجام نمی‌‌دهند؛ هرچند ما معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای حل این مشکل است.»

به خاطر تهدید  داعش در سوریه حضور نظامی داریم!

جان کربی در خصوص حضور نظامی آمریکا در سوریه گفت: «ما همواره داعش را به عنوان تهدید تلقی می‌کنیم و به همین خاطر همچنان تعدادی از نیروهای خود را در سوریه مستقر کرده‌ایم و در عراق نیز حضور مستشاری داریم.»

گفته‌های کربی در حالی مطرح می‌شود که مقامات عراقی بارها به طور مستقیم نارضایتی خود را از دخالت نظامی آمریکا در عراق مطرح کرده‌اند.

طالبان کمک‌رسانی به مردم افغانستان را آسان می‌کند

کربی ادعا کرد آمریکا سعی می‌کند بحران انسانی در افغانستان را بهبود ببخشد و سعی می‌کند کمک‌های بین‌المللی را به دست مردم افغانستان برساند. وی گفت طالبان گروهی است که این فرآیند را تسهیل می‌کند.

گفتنی است آمریکا از سال ۲۰۱۸ و از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، مذاکره با طالبان را آغاز کرده و طبق ضرب‌الاجلی که این گروه تعیین کرده بود، تا پیش از شروع ماه سپتامبر سال گذشته میلادی، تمامی نیرو‌های نظامی خود را از افغانستان خارج کرد. بسیاری از مقامات آمریکایی این خروج را نابسامان توصیف کرده و دونالد ترامپ نیز بار‌ها نحوه خروج نیروهای نظامی از افغانستان را مایه شرمساری آمریکا دانسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار