سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان :

امانت‌دهی پستی کتاب در اصفهان سالانه پنج میلیارد ریال هزینه دارد

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت: اجرای برنامه امانت‌دهی پستی کتاب در استان اصفهان سالانه پنج میلیارد ریال برای دولت هزینه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - امیرهلاکویی گفت: در طرح امانت دهی کتاب مانند فروشگاه‌های برخط (آنلاین)، اعضای کتابخانه‌های عمومی با انتخاب کتاب مورد نیاز خود از نرم‌افزار گنجینه مرکزی، درخواست خود را ثبت می‌کنند و کتاب از طریق پست به منزل یا محل کارشان می‌رسد.

تعاملات ارتباط بین نرم افزار کتابخانه عمومی و شرکت پست در حال پیگیری است که با تامین اعتبار مورد نیاز برای انجام فرآیند پستی این اقدام عملیاتی می‌شود.

بر اساس مطالعات صورت گرفته و برآورد هزینه‌ها باید سالانه پنج میلیارد ریال به این طرح اختصاص پیدا کند تا ارسال و مراسلات انجام شود.

هلاکویی می‌گوید سهم مردم در تامین هزینه‌های پستی را در این طرح کاهش داده‌ایم تا گرایش به امر مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی محقق شود.

به گفته او ۴۵ میلیون جلد کتاب در بانک اطلاعاتی سامانه نهاد‌های کتابخانه‌های عمومی کشوروجود دارد که با اجرای طرح امانت‌دهی کتاب، امکان استفاده از کلیه کتاب‌های این گنجینه فراهم می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: سرانه محیط مطالعه از هر ۱۰۰ نفر بیش از سه متر و سرانه کتاب برای هر نفر کمتر از یک کتاب در استان اصفهان است در حالی که بر اساس افق ۱۴۰۴ باید سرانه محیطی به هشت متر و سرانه کتاب به چهار جلد برای هر نفر برسد.

استان اصفهان ۳۱۰ باب کتابخانه عمومی دارد که ۱۰۰ باب آن به صورت مشارکتی با دیگر سازمان‌ها از جمله شهرداری‌ها راه اندازی شده که تعداد اعضای این مراکز ۱۸۰ هزار نفر به صورت فعال است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.