امام جمعه تبریز گفت: قدرت منطقه‌ای ایران روسیه را نیازمند ارتباط قوی با جمهوری اسلامی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی شهر تبریز برگزار شد، با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: شواهد نشان می‌دهد ایران و روسیه در منافع راهبردی اشتراک دارند به طوری که حدود ۲۵ میلیون مسلمان در روسیه زندگی می‌کنند و این کشور در شرایط حساس کنونی و با وجود تحریم‌ها علاقمند به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران است.

وجود منافع مشترک انرژی و نظامی ایران و روسیه از اهمیت خاصی برخودار است چرا که روسیه جزو کشور‌های صنعتی است و می‌تواند بسیاری از نیاز‌های ما را برطرف کند و امیدواریم این سفر موجب افزایش عزت و پیروزی ایرانیان در عرصه اقتصادی باشد.

سخنرانی عزتمندانه رئیس جمهور کشورمان در مجلس روسیه بسیار مورد استقبال نمایندگان مجلس این کشور قرار گرفت.

عربستان این روز‌ها در عراق به دنبال چیست؟ سعودی‌ها تلاش‌های زیادی با هدف فتنه‌انگیزی در عراق انجام داده‌اند و آمار‌ها حاکی از آن است که بسیاری از تروریست‌های داعش که به عراق وارد شدند توسط عربستان تامین مالی می‌شوند.

عربستان در جریان انتخابات پارلمانی اخیر در عراق چه قبل انتخابات و بعد آن به دنبال ایجاد شکاف و تفرقه بین گروه‌های سیاسی بود و تلاش زیادی برای نفوذ اقتصادی و تضعیف گروه‌های مردمی در عراق دارد.

 پس از شکست داعش، عربستان به دنبال آن است که هر چه بیشتر عراق را در حوزه اقتصادی به خود وابسته کند و اجرای نقش‌های آل‌سعود باعث ایجاد بحران سیاسی در عراق شده است.

در آستانه میلاد بهانهٔ آفرینش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز مادر و زن قرار گرفته ایم حضرت صدیقه طاهره خلاصه و عصاره نبوت و امامت است.

یکی از کلماتی که حضرت آدم (ع) به وسیله آن توبه کرد و مورد عفو و گذشت پروردگار قرار گرفت ذکر نام مبارک حضرت زهرا (سلام الله علیها) بود و روش معرفتی آن حضرت در قالب احادیث و خطبه یک گنجینه ارزشمند برای استخراج سبک زندگی الهی و اخلاقی است.

 بانوان باید از سبک زندگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) درس بگیرند و بالاترین درسی که می‌توان از ایشان گرفت، درس عبودیت و اخلاص است چراکه اگر انسان با عبادت بیگانه باشد از سعادت دنیوی و اخروی بی نصیب خواهد شد.

توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم در ۱۹ دی در خصوص محاسبات غلط استکبار و آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی نشان می دهد که با مطالعه تاریخ ۴۳ ساله انقلاب اسلامی و تقابل دائمی استکبار به سرکردگی آمریکا، فهرستی از اشتباهات و شکست‌های راهبردی آن‌ها نمایان می‌شود.

 پیش بینی ثبات ایران در سال ۵۶ و جزیره ثبات خواندن این کشور تحت حکومت پهلوی که ۱۰ روز بعد از آن قیام بزرگ مردمی علیه این رژیم آغاز و بساط این حکومت برچیده شد، از جمله این اشتباهات دولت مستکبر آمریکا درباره مردم ایران است.

 شکست عملیات طبس یا همان پنجه عقاب برای آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران که منجر به رسوایی سیاسی و نظامی شد، از دیگر اشتباهات محاسباتی آمریکا درباره جمهوری اسلامی ایران است که با یاری و معجزه الهی صورت گرفت.

مبارزه با فقر  و مبارزه با فساد از راه‌های تحقق عدالت و از اصول انقلاب اسلامی است و حق توده‌های مردم را باید رعایت کرد.

 مبارزه با سوء استفاده‌ها از منابع ملی و دولتی از اصول انقلاب است.

 با توجه به بارش سنگین برف در روز‌های اخیر در استان از همه راهداران، عوامل پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و تمام نیرو‌های نظامی، امدادی و خدماتی که در جاده‌ها و داخل شهر متحمل زحمت شدند قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.