رئیس انجمن علمای عراق در اعتراض به قتل‌عام غیرنظامیان یمن از علمای مسلمان جهان خواست یک کنفرانس در این خصوص برگزار کرده و حقیقت را بگویند.

باشگاه خبرنگاران جوان- «شیخ خالد الملا» در اعتراض به سکوت در مقابل کشتار و نسل‌کشی مردم غیرنظامی یمن بدست ائتلاف متجاوز عربی، گفت: «مردم یمن امروز بدست عرب‌ها و با حمایت آمریکا و «اسرائیل» سلاخی می‌شوند و سکوت علما ما را ناراحت می‌کند.»

رئیس انجمن علمای عراق در ادامه از همه علمای مسلمان خواست کنفرانسی در این خصوص برگزار کرده و در خصوص قتل‌عام مردم یمن که چندین سال است در حال وقوع است حرف حق را بگویند.

او از علمای ارشد مسلمان خواست سکوت نفرت‌انگیز خود در قبال آنچه که آن را سلاخی مردم یمن خواند، بشکنند و به مردم یمن تسلیت بگویند.

سازمان بین‌المللی «کودکان را نجات دهید» اعلام کرد تنها در حملات امروز ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان و امارات بیش از ۶۰ یمنی غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند که سه تن از آنان کودک بودند.

پس از حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به ساختمان ارتباطات در الحدیده سازمان «نت بلاکس» که محدودیت‌های اینترنتی در جهان را رصد می‌کند از قطع کامل اینترنت در یمن خبر داد.

در همین حال شبکه تلویزیونی المسیره یمن نیز اعلام کرد در پی حملات متجاوزان سعودی-اماراتی- آمریکایی به زندانی موقت در استان صعده ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند و جستجو برای یافتن قربانیان این حملات وحشیانه همچنان ادامه دارد.

ائتلاف سعودی و مزدوران اماراتی که در حال شکست در مقابل پیشروی‌های میدانی ارتش و نیرو‌های مسلح یمن در استان‌های این کشور هستند، حملات خود به پایتخت یمن و سایر شهر‌ها را افزایش داده‌اند.

شایان ذکر است که نزدیک به هفت سال است که یک ائتلاف عربی متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت تسلیحاتی و نظامی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به یمن حمله کرده است. بر اساس گزارش سازمان ملل، یمن هم اکنون با بدترین بحران‌های انسانی روبروست و در این کشور چندین میلیون نفر با قحطی روبرو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار