طالبان مولوی عبدالمنان را به جای مولوی عبدالقدیر حامی خطیب مسجد جامع شهر تالقان تعیین کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - جدال و درگیری میان افراد طالبان برای تعیین خطیب مسجد جامع مرکزی در تخار، نماز جمعه امروز را در این شهر برهم زد.

 نیروهای طالبان امروز بر سر برکناری مولوی عبدالقدیر حامی از امامت مسجد جامع شهر تالقان تخار در محل مسجد با هم درگیر شدند.

منابع محلی می‌گویند مولوی عبدالقدیر و نیروهایش در داخل مسجد جامع تالقان کمین گرفته اند و نیروهایی از طالبان برای دستگیری او در اطراف مسجد مستقر شده اند.

امروز زمانی که مولوی عبدالقدیر حامی می خواست برای ادای خطبه ها بر منبر مسجد قرار گیرد از سوی افراد طالبان از منبر پایان کشیده شد و به او اجازه سخنرانی داده نشد.

 مولوی جان محمد، معاون والی طالبان در تخار اجازه سخنرانی به مولوی حامی نداده است و نماز گذران سراسیمه مسجد را ترک کرده اند.

منابع می‌گویند: شماری از نمازگزاران زخمی شده اند و مولوی قدیر از سوی طالبان بازداشت شده است.

 گفته می‌شود که مولوی عبدالمنان جایگزین مولوی عبدالقدیر به  عنوان‌ خطیب مسجد جامع شهر تالقان معرفی شده است. 

مولوی عبدالقدیر حامی هفته گذشته در خطبه های نماز جمعه سران حکومت محلی تخار و افراد طالبان را هدف حملات لفظی قرار داد و گفت: کسی از افراد طالبان در تلاش است که به جای او خطیب مسجد جامع شود  که فردی  فاسد ، خائن و دروغگو است.

مولوی عبدالقدیر، امام مسجد جامع تخار در واکنش به تلاش برای برکناری‌اش گفته بود: از زندگی به تنگ آمده و شهادت می‌خواهم. در «نظام کفری» صدایم خاموش نشد در «امارت» نیز خاموش نخواهد شد.

مولوی عبدالقدیر حامی در زمان حکومت سابق افغانستان خطیب مسجد باجوری ها در شهر تالقان بود که نزدیک به دو ماه قبل از حاکمیت طالبان به جمع این گروه پیوست و بعد از حاکمیت طالبان خطیب مسجد مرکزی این ولایت شد.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: طالبان ، تخار ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
وای وای این چی بدبدختی هست بسر ما افغانهامیاد