امام جمعه مشهد گفت: مسئولین نظام اسلامی باید در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان آماده کنند تا زنان در عین تماشای مستقیم فوتبال، صیانت داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی گفت: مسئولین نظام اسلامی باید در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان آماده کنند تا زنان در عین تماشای مستقیم فوتبال، صیانت داشته باشند و هنگامی که دختری موقع تماشای فوتبال از هیجان فریاد می‌زند، یک مرد هرزه از این هیجان او سوء استفاده نکند.

به گفته او دستگاهی که مسئولیت توسعه ورزش قهرمانی در کشور را بر عهده دارد، باید برای تماشای مستقم فوتبال برای زنان صیانت ایجاد کند.

او معتقد است باید هم در عرصه اعتقادی و فکری و هم در عرصه زندگی اجتماعی، تکلیف خودمان را با مسئله احکام اسلام در مورد زنان روشن کنیم و نباید در برابر عده‌ای که بر حسب ماموریت‌هایی که از خارج دارند، با مسخره کردن امثال من در فضای مجازی، تمام شعائر دینی را به باد استهزا می‌گیرند، بی‌تفاوت باشیم.

امام جمعه مشهد گفت: ورزشگاه‌های فوتبال جای هیجان اند و طبیعتا زنان که از نظر عاطفی از مردان حساس‌تر اند، هیجان بیشتری پیدا می‌کنند و مراجع تقلید بروز و ظهور این هیجان در حضور مردان را حرام اعلام کرده‌اند.

او گفت: هر کجا قرآن در مورد حجاب زن دستور داده است، گفته حجاب برای آسیب ندیدن زنان است. کسی نگفته است زن تفریح نکند و از انجام ورزش محروم شود. زن باید مانند مرد‌ها از تمام حقوق اجتماعی برخوردار باشد. زنان باید آزادانه ورزش و تفریح کنند، اما مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف اند زمینه‌های صیانت از زنان در هنگام تفریح آنان را فراهم کنند.

علم‌الهدی گفت: البته این‌ها بدین معنا نیست که زنان از تماشای فوتبال محروم باشند و مجبور شوند فوتبال را تنها از طریق تلویزیون تماشا کنند همچنان که دوچرخه‌سواری بانوان در معرض دید مردان حرام است، و این دلیل بر این نیست زنان باید از دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری محروم باشند زیرا این کار مصداق تبرج است.

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.