کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به وارونگی دما و انباشت آلاینده‌های جوی از فردا تا اواسط هفته پیش‌رو هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - ابراهیم هنرمند گفت: سکون جوی همراه با کاهش دما از فردا شنبه دوم بهمن ماه تا اواسط هفته پیش‌رو در سطح استان حاکم می‌شود و شرایط برای انباشت غلظت آلاینده‌ها در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی در این مدت فراهم است.

او گفت: شاخص هوای شهر اصفهان پس از یک هفته سالم بودن، دوباره از فردا در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد که این شرایط با کاهش دید افقی نیز همراه است.

ناپایداری‌های جوی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید تا شامگاه امروز در استان ادامه داردکه سرعت وزش باد در برخی ساعات شبانه روز گذشته در شهر اصفهان به ۲۲ کیلومتر بر ثانیه رسید و هم اکنون حدود ۷۵ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت وزش باد است که طوفان و باد شدید محسوب می‌شود.

هنرمند بارندگی‌های ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان را در شبانه روز گذشته قابل توجه ندانست و گفت: بیشترین میانگین بارشی از فریدونشهر و نائین با یک سانتیمتر برف و نطنز ۲ دهم میلیمتر باران بوده است و بارش برف در محور‌های مواصلاتی بین فریدونشهر- لرستان- چهارمحال و بختیاری و جنوب غرب استان به دلیل وزش باد به کولاک تبدیل و باعث اختلال در تردد این محور‌ها در ۲۴ ساعت گذشته شده است.

هنرمند می‌گوید کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه زاینده رود بارش ۶ سانتیمتر برف و ۶.۳ میلیمتر باران داشته است.

دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در این مدت بین ۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر نوسان دارد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان بوئین میاندشت با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.