راه خصیل دشت و روستای شلیشه از روستا‌های ییلاقی املش در پی بارش برف مسدود و برق این منطقه از ۲ شب قبل تاکنون قطع است.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - رئیس اداره راهداری املش گفت: اکیپ‌های مأموران راهداری مناطق ییلاقی از ۲ مسیر خصیل دشت و کجید به تماجان در حال برف‌روبی و بازگشایی مسیر هستند و تا غروب امروز راه بقیه روستا‌های باقی مانده هم به صورت کامل برف‌روبی و بازگشایی خواهد شد.

به گفته حسن یوسفی ارتفاع برف که در بعضی از مناطق کوهستانی به ۲ متر هم می‌رسد، باعث کندی کار برف‌روبی و بازگشایی مسیر راه‌های مناطق ییلاقی شده است.

علاوه بر آن کمبود امکانات و فرسودگی بعضی از تجهیزات و شدت بارش برف از جمله دیگر عوامل کندی عملیات برف‌روبی در مناطق ییلاقی شهرستان املش است.

تلاش‌ها برای بازگشایی راه‌های روستایی املش

رئیس اداره راهداری املش می‌گوید: مأموران راهداری مستقر در راهدارخانه‌های ییلاقی ملکوت و خصیل دشت با همت شبانه روزی راه‌های اصلی و بسیاری از راه‌های فرعی - روستایی مناطق ییلاقی املش از ۲ مسیر ملکوت به شَوَک و بلوردکان به خصیل دشت را برف‌روبی و بازگشایی کرده اند.

به گفته او راه روستا‌های تماجان، هلوچالک، شهرسمام و باباجان دره هم در حال برف‌روبی و بازگشایی است و تا غروب امروز راه بقیه روستا‌های باقی مانده به صورت کامل برف‌روبی و بازگشایی خواهند شد.

قطعی برق منطقه خصیل دشت و روستای شلیشه املش

مدیر امور توزیع برق شهرستان املش نیز گفت: در پی بارش برف سنگین در روز‌های گذشته برق منطقه خصیل دشت و روستای شلیشه از روستا‌های ییلاقی این شهرستان از ۲ شب قبل قطع شده است.

به گفته محمد سیرتی؛ مأموران امور توزیع برق به همراه اکیپ‌هایی از راهداری از دو مسیر کجید به تماجان و خصیل دشت به تماجان مشغول برف‌روبی و یافتن محل وقوع مشکل برق فشار متوسط هستند.

 تلاش مأموران توزیع برق املش برای رفع مشکل روستاهای ییلاقی

او همچنین پیش بینی کرد تا غروب امروز این مشکل، رفع و برق خصیل دشت و شلیشه املش به شبکه سراسری متصل شود.

شهرستان املش در ۷۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.