مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: از آنجایی که روزانه ۵۰۰ هزار زائر در حرم مطهر رضوی حضور دارند، آستان قدس تامین رفاه حال زائران را بر خود لازم دانسته.

محمدمهدی خیرجو گفت: با توجه به رویکرد زائر محور آستان قدس رضوی و حضور سالانه تعداد زیاد زائر، آستان قدس رضوی در تدارک و خواهان میزبانی شایسته از زائران است.

او گفت: براساس آمار استانداری خراسان رضوی، در ایام محرم و صفر میزبان ۷/۳ میلیون زائر بوده‌ایم. همچنین پیش از شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز تا ۷میلیون زائر مشرف به زیارت شده‌اند . 

مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: ۷۰ درصد از مسافران شهر مشهد زائر حرم مطهر رضوی و ۳۰ درصد از مسافران، شاغلان، دانشجویان و ... هستند؛ همچنین در ایام خاص ۹۰ درصد از مسافران شهر مشهد زائر امام رضا (ع) هستند که آستان قدس با رویکرد زائر محور سعی بر میزبانی شایسته از زائران دارد.

تشرف روزانه ۵۰۰ هزار زائر به حرم مطهر رضوی
مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: زائران، مهمان امام هشتم (ع) هستند و ما میزبان آن‌ها هستیم و از میزبانی لذت می‌بریم. همچنین تمام خدام سعی بر حفظ کرامت و آرامش زائران دارند و در کیفیت این امر، نژاد، ثروت، جنسیت و ... تأثیرگذار نیست.

برگزاری مراسم به چهار زبان زنده دنیا

مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: برگزاری مراسم در حرم مطهر رضوی با مدیریت و کنترل جمعیت انجام می‌شودهمچنین برای زائران غیرایرانی و زائرانی که فارسی زبان نیستند برنامه‌ها به چهار زبان عربی، انگلیسی، ترکی و اردو برگزار می‌شود.

خیرجو گفت: علاوه بر اینکه در صحن غدیر برای زائران عرب زبان و رواق غدیر برای زائران اردو زبان، پاکستانی، هندی و شبه قاره برنامه اجرا می‌شود، صحن کوثر نیز در اختیار زائران افغانستانی قرار دارد و در ساعت‌هایی مشخص سخنرانی‌ها و امر پاسخگویی به زبان‌های انگلیسی و ترکی انجام می‌شود.

تشرف روزانه ۵۰۰ هزار زائر به حرم مطهر رضوی
مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا موضوع افکارسنجی از حوزه اجرای مراسم به عرصه بهداشت هم سرایت کرد و در این شرایط علاوه بر ضدعفونی و اقدامات بهداشتی، ۲۰ هزار ماسک رایگان توزیع و شست‌وشوی فرش‌ها مضاعف شد که رضایت ۹۲ درصدی مردم را نیز در پی داشته است.

مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی  گفت: با توجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا و تبعیت ما از ستاد ملی مبارزه با کرونا، زیارت با آسایش در نهایت صحت و سلامتی در اولویت کار آستان قدس رضوی است. با وجود تمایل تعداد کثیری از ساکنان و زائران برای حضور در حرم مطهر رضوی در لحظه تحویل سال، تمهیدات سال تحویل از تمام برنامه‌های نوروزی آستان قدس رضوی تفکیک شده است.

خیرجو می گوید: با توجه به اینکه بسیاری از کشور‌ها نوروز را جشن می‌گیرند برنامه زیارت غیر حضوری در رسانه ملی و برون مرزی درشبکه‌های مختلف، هشت ساعت در روز در حوزه رسانه پوشش داده می‌شود.

رونمایی از بزرگترین استودیو عتبه در سال ۱۴۰۱

خیرجو گفت: دریچه‌ای را برای زائران غیر حضوری باز خواهیم کرد؛ چراکه کشور‌های حوزه خلیج فارس به دلیل شیوع ویروس کرونا خواهان زیارت غیر حضوری هستند. برگزاری جشنواره امام‌رضا از دیگر اقدامات موثر در سال ۱۴۰۰ بود که انجام شد و همچنین اپلیکیشن رضوان در سال آینده به‌روزرسانی خواهد شد.

مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: در سال ۱۴۰۱ سامانه خبرنگاران در دسترس خبرگزاری‌ها قرار خواهد گرفت و با وجود این سامانه دیگر نیازی به نامه‌نگاری جهت حضور خبرنگاران در حرم مطهر نیست و خبرنگاران در پایان سال می‌توانند کارنامه خود را در آستان قدس از سامانه دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.