قاسمی بر لزوم راه اندازی مجدد ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی قبل از شروع سال جدید تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رستم قاسمی گفت: راه اندازی مجدد ترمینال سلام ضرورت دارد و انجام مناقصه و تعیین پیمانکار باند جدید قبل از شروع سال جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی  امروز با حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی از قسمت‌های مختلف این شهر فرودگاهی از جمله ترمینال سلام بازدید کرد.

قاسمی گفت: توجه به شهر فرودگاهی امام خمینی بعنوان نماد ورودی کشور ضروری است و برای تسریع در طرح‌های توسعه‌ای این شهر فرودگاهی ، نیاز به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است.

به گفته وزیر را و شهرسازی یکی از مزیت‌های این شهر فرودگاهی وجود مناطق آزاد تجاری و ویژه صنعتی در آن است که نزدیکی به پایتخت و ظرفیت‌های موجود در آن محل درآمدی خوبی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

پروژه ترمینال بین المللی سلام فرودگاه امام از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در سال ۱۳۹۴ طی مذاکراتی بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی قرار شد پروژه به صورت BLT انجام شود.

وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۵ نیز تصمیم گرفت تغییراتی در پروژه ترمینال سلام ایجاد کند و ظرفیت این ترمینال را از ۴ میلیون نفر به ۵ میلیون نفر افزایش دهد که سرانجام در ۲۸ خرداد ۹۸ تکمیل شد.

با این حال این ترمینال همچنان بلااستفاده مانده و هیچ فعالیتی در آن صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار