وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

لزوم راه اندازی مجدد ترمینال سلام فرودگاه امام

قاسمی بر لزوم راه اندازی مجدد ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی قبل از شروع سال جدید تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رستم قاسمی گفت: راه اندازی مجدد ترمینال سلام ضرورت دارد و انجام مناقصه و تعیین پیمانکار باند جدید قبل از شروع سال جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی  امروز با حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی از قسمت‌های مختلف این شهر فرودگاهی از جمله ترمینال سلام بازدید کرد.

قاسمی گفت: توجه به شهر فرودگاهی امام خمینی بعنوان نماد ورودی کشور ضروری است و برای تسریع در طرح‌های توسعه‌ای این شهر فرودگاهی ، نیاز به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است.

به گفته وزیر را و شهرسازی یکی از مزیت‌های این شهر فرودگاهی وجود مناطق آزاد تجاری و ویژه صنعتی در آن است که نزدیکی به پایتخت و ظرفیت‌های موجود در آن محل درآمدی خوبی برای کشور ایجاد خواهد کرد.

پروژه ترمینال بین المللی سلام فرودگاه امام از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و در سال ۱۳۹۴ طی مذاکراتی بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی قرار شد پروژه به صورت BLT انجام شود.

وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۵ نیز تصمیم گرفت تغییراتی در پروژه ترمینال سلام ایجاد کند و ظرفیت این ترمینال را از ۴ میلیون نفر به ۵ میلیون نفر افزایش دهد که سرانجام در ۲۸ خرداد ۹۸ تکمیل شد.

با این حال این ترمینال همچنان بلااستفاده مانده و هیچ فعالیتی در آن صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار