با مبتلا شدن ۷ بیمار در کهگیلویه و بویراحمد به ویروس امیکرون استقبال مردم از تزریق دز سوم واکسن کرونا پر رنگ تر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - بیش از ۷۰ درصد مراجعه کنندگان در مراکز واکسیناسیون در کهگیلویه و بویراحمد متقاضی تزریق واکسن مرحله سوم هستند.

تاکنون در این استان بیش از یک میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده که از این تعداد ۵۲۱ هزار و ۹۲۲ تن دز اول، ۴۶۵ هزار و ۹۳۵ تن دز دوم و بیش از ۱۳۰ هزار تن دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره ی این بیماری واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: هم اکنون ۸۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۹ تن مبتلای قطعی و ۲ تن از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

پرویز یزدان‌پناه گفت: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۸۶ هزار و ۴۷۴ تن بهبود یافته گزارش شده است.

او گفت: از ۳۲۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست‌های PCR و رپید تست حدود ۱۰ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بودند.

یزدان‌پناه گفت: برای کنترل این بلای خانمان سوز که از لحظه شیوع جان‌های زیادی را گرفته و بسیاری از خانواده‌ها را عزادار کرده همه باید دست به دست هم دهیم و برای ریشه کنی آن تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: باتوجه به سرایت زیاد امیکرون در کشور و استان لازم است ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حتما واکسیناسیون خود را تکمیل کنید.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.