دستگاه‌های خدمات رسان گلستان برای کاهش خسارت ناشی از فعالیت سامانه پرفشار سرد و بارشی در استان هشدار دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - اداره کل هواشناسی گلستان در اطلاعیه هشدار هواشناسی اعلام کرد: از امشب سامانه پرفشار بارشی فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند.

این سامانه با وزش باد شدید وارد استان می‌شود و شدت فعالیت آن به حدی است که از شامگاه امشب تا بامداد شنبه برف، کولاک و کاهش دما تمام مناطق استان را در بر می‌گیرد.

پیش بینی شده در برخی از شهر‌های استان دمای هوا به منفی ۱۲ درجه برسد.

در پی صدور این هشدار، شرکت آب و فاضلاب گلستان درباره ضرورت بررسی عایق بندی کنتور‌ها و لوله‌های آب اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر کاهش محسوس دمای هوا و بروز یخبندان طی شب و روز‌های آینده، ضرورت دارد هم استانی‌ها نسبت به کنترل عایق بندی تاسیسات آب و فاضلاب (کنتور، لوله‌ها و شیر آلات آب) خصوصا در مناطق کوهستانی مبادرت کنند.

از مردم می‌خواهیم در صورت بروز هرگونه حادثه در انشعابات آب و فاضلاب، مراتب را به مرکز ارتباطات مردمی به شماره ١٢٢، شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اطلاع دهند.

شرکت گاز استان گلستان هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به ورود و ماندگاری جبهه هوای سرد به استان و به تبع آن افزایش مصرف گاز، برای جلوگیری از احتمال قطع یا افت فشار و بهره مندی تمام هموطنان از نعمت گاز طبیعی، از مشترکین شرکت گاز گلستان درخواست می‌شود در مصرف گاز حداکثر صرفه جویی را اعمال کنند و نسبت به دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه) و خاموش کردن وسایل گازسوز اضافی و پوشیدن لباس‌های مناسب زمستانه اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان هم از مردم خواست: در روز‌های آینده سفر نروند و در صورت ضرورت رفتن به سفر تجهیزات کافی و زمستانه به همراه داشته باشند.

رسول حسام گفت: ارتفاعات و مناطق کوهستانی به دلیل پیش بینی ریزش بسیار شدید برف برای کوهنوردی و تفریح مناسب نیست.

غلامرضا بیکی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم در این باره گفت: با استقرار جبهه بسیار سرد و برفی و بارانی بودن اکثر محور‌های مواصلاتی، رانندگی بدون زنجیر چرخ و ادوات زمستانی در اکثر محور‌های کوهستانی غیر ممکن خواهد بود.

او گفت: برای تسهیل شرایط برفروبی و جلوگیری از حوادث احتمالی در جاده‌های شریانی استان، احتمالا محدودیت یا ممنوعیت تردد برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/ ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.