رئیس الوزرای طالبان گفت: فضای سرمایه گذاری برای شرکت‌های خارجی مساعد است.

باشگاه خبرنگاران جوان - نشست طالبان با حضور ملاحسن آخوند، رئيس الوزرای طالبان با اشتراک ۲۰ کشور و ۸ سازمان جهانی برای آزاد سازی ۹ میلیارد دلار پول بلوکه شده افغانستان در کابل برگزار شد.

حسن آخوند، رئیس الوزرای طالبان گفت: باهم، راهی را جستجو کنیم که برای همیشه و بطور مداوم، درد مردم را درمان کند.

نماینده سازمان ملل در این نشست گفت: ۱۵۲ میلیون دلار طی دو ماه گذشته به افغانستان ارسال شد که تا بهتر شدن عملکرد بانک‌های افغانستان، تلاش ها در این بخش صورت می‌گیرد.

مقامات طالبان می گویند مبالغ ارسالی برای نیازمندی های افغانستان کافی نیست.

عبدالسلام حنفی، معاون رئیس الوزرای طالبان در این نشست گفت: ما در صورتی کمک می‌خواهیم که به استقلالیت افغانستان صدمه وارد نشود.

نرسیدن کمک ها و پول های بلوکه شده به افغانستان در حالی است که سازمان جهانی کار هشدار داده است که تا نیمه سال ۲۰۲۲ نزدیک به یک میلیون تن در افغانستان شغلشان را از دست می دهند.

حسن آخوند گفت: از شرکت های خارجی می‌خواهیم که به افغانستان بیایند، اکنون فضای سرمایه گذاری مساعد است، متأسفانه این بهانه را می‌کنند که این دولت به رسمیت شناخته نشده و ما نمی‌توانیم سرمایه گذاری کنیم.  

کارشناسان می گویند سرمایه گذاری شرکت های خارجی در بخش های ساختمانی، کشاورزی و معادن افغانستان، هم اشتغال نزدیک به ۲۰ میلیونی را به دنبال دارد و هم از فقر و گرسنگی ۲۰ میلیون افغانستانی جلوگیری می کند.

 در حالی جیب مردم خالی است که پول های بلوکه شده همچنان قطره قطره به افغانستان می رسد.

انتهای پیام/ ه

برچسب ها: طالبان ، تحریم ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار