رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برخورد قانونی با عاملان اقدام به فروش نقش‌های بازیگری در فیلم‌ها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سید حجت طباطبایی گفت: عاملان حقیقی یا موسساتی که اقدام به فروش نقش‌های بازیگری در فیلم‌های مختلف می‌کنند با هماهنگی با نیروی انتظامی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در واکنش به برخی اظهارات در فضای مجازی مبنی بر فعالیت یک موسسه سینمایی در مشهد و فروش نقش‌های بازیگری در فیلم‌ها و سریال‌ها به علاقه‌مندان گفت: تاکنون گزارشی در این خصوص به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ارسال نشده است، اما از گزارش‌های دقیق و جامع در این خصوص استقبال می‌کنیم.

فروش نقش‌های بازیگری در فیلم‌ها و سریال‌ها به صورت رسمی یا غیررسمی یک پدیده نادرست اجتماعی در حوزه سینمایی به شمار می‌رود و عرف در حوزه سینما این است که گروه فیلمساز به اشخاصی که برای بازیگری برمی گزینند دستمزد پرداخت کنند نه این که هزینه‌ای برای این کار از آنان دریافت کنند در این صورت سینما به محلی برای خودنمایی افرادی تحت عناوینی مانند بازیگر، تهیه کننده و کارگردان که هیچ سررشته‌ای از هنر سینما ندارند تبدیل می‌شود و سطح سینما را به عنوان یک شاخه هنری تنزل می‌دهد.

طباطبایی گفت: پدیده نادرست اجتماعی فروش نقش‌های بازیگری، آفتی برای صنعت سینما است که باید با آن برخورد قانونی و جدی شود و در این راستا همواره تلاش کرده ایم سطح تولید‌های سینمایی از حیث محتوایی و فنی کاهش نیابد لذا از هرگونه همکاری شهروندان در خصوص اطلاع دادن فعالیت چنین موسسات و کسب و کار‌هایی در سینما استقبال می‌کنیم تا با هماهنگی نیروی انتظامی بتوان با عاملان آن‌ها برخورد قانونی کرد.

او گفت: با کاهش گسترش کرونا و فعالیت مجدد موسسات سینمایی به طور قطع نظارت‌های این اداره کل بر فعالیت‌های این موسسات بیشتر می‌شود و در این راستا طرح مشترکی با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی خراسان رضوی برای برخورد با سوء استفاده کنندگان در این زمینه تدوین و به زودی عملیاتی شده و سرکشی به موسسات سینمایی و نظارت‌های مشترک در حوزه سینمایی انجام می‌گیرد تا متخلفان شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.