عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت فرودگاه گناباد از ضرورت‌ها و پیش نیاز‌های توسعه و رونق اقتصادی منطقه جنوب خراسان رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد محمد صفایی دلویی  در جلسه بررسی مشکلات ساخت فرودگاه گناباد گفت:  با بهره برداری از فرودگاه گناباد گام‌های مهمی برای توسعه و رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این منطقه برداشته می‌شود، چون این طرح، پیشگام اتحاد و همدلی برای توسعه بین بخشی و سرعت بخش روند رونق در منطقه است.

فرودگاه شهدای گناباد به وسعت ۲۶۰ هکتار و دارای ۲ هزار و ۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و فاصله ۲۷۰ کیلومتری تا فرودگاه مشهد، ۳۰۰ کیلومتری تا فرودگاه سبزوار و ۲۱۸ کیلومتری تا فرودگاه بیرجند دارد و پس از راه اندازی، سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار خواهد بود.

به گفته او فرودگاه گناباد قابلیت جابجایی مسافر ۱۰ شهرستان جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی را دارد و در توسعه کمی و کیفی سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران و سهولت بخشی در رونق تولید در گستره این مناطق نقش مهمی دارد.


بیشتر بخوانید


نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی از ائمه جمعه شهرستان‌های گناباد و بجستان خواست که در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان‌ها ضمن بیان اهمیت راه اندازی فرودگاه گناباد در توسعه منطقه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه در مذاکرات و جلساتی با ائمه جمعه سایر مناطق همجوار خراسان رضوی و خراسان جنوبی این مهم را برایشان مطرح کنند تا آنان هم در این زمینه پیشقدم شوند.

صفایی گفت: منابع اعتباری مورد نیاز مرحله نخست طرح ساخت فرودگاه گناباد به طول کامل جذب شده است و در ۱۹ ماه گذشته جلسات مستمر و همه هفته برای پیگیری تکمیل این فرودگاه با مسئولان در سطوح ملی و استانی، وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده و در آخرین جلسه در دفتر ریاست مجلس شورای اسلامی این مهم به صورت خاص مورد پیگیری قرار گرفت.

به گفته او  با بهره برداری از فرودگاه گناباد در مرحله نخست یک و یا ۲ پرواز در طول هفته بنابر نیاز منطقه توسط هواپیما‌های ای. تی. آر به تهران انجام می‌شود و به تدریج در آینده با اجرای طرح توسعه این فرودگاه و افزایش باند آن هواپیما‌های پهن پیکر می‌توانند از این طریق به سایر نقاط کشور پرواز کنند.

انتهای پیام//م.م




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار