کارشناس مسئول امور گلخانه جهاد کشاورزی استان همدان از اشتغال زایی ۲۲۰ نفر در۵۶ گلخانه و فضای باز تولیدات گل و گیاه زینتی دراستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-علیرضا ابراهیمی گفت: سه هکتار سطح زیر کشت گل‌های شاخه بریده در استان همدان بیشتر به تولید انواع گل رز ا ختصاص دارد که عمده این تولیدات به خارج از استان و بیشتر به تهران ارسال و از طریق بازار گل تهران به خارج از کشور صادر می‌شود.

او گفت: ۵۶ واحد گلخانه و فضای باز با حدود  ۱۱ هکتار فضا در بخش تولیدات گل و گیاه زینتی فعال هستند.

کارشناس مسئول امور گلخانه و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:در بین تولیدات بخش کشاورزی تولید گل و گیاهان زینتی یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین بخش‌های کشاورزی به شمار می‌رود و علاقمندان خاص خود را در زمینه تولید و مصرف دارد.

ابراهیمی گفت: در حدود یک هکتار هم سالانه حدود ۹۰۰ هزار گل‌های آپارتمانی در استان همدان تولید می شود.

او گفت:گل‌های فصلی و نشایی با سطحی حدود ۲/۷ هکتار در استان همدان تولید می شود که در سال گذشته سه میلیون انواع گل‌های فصلی و نشایی در استان همدان تولید شده است.

کارشناس مسئول امور گلخانه و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۶۰۰ هزار انواع درخت و درختچه زینتی در استان همدان در سال گذشته در سطح ۴/۵ هکتار تولید شده است.

به گفته ابراهیمی تولیدات گل و گیاه زینتی درخت و درختچه و نیزگل‌های فصلی و نشایی استان علاوه بر بازار استان به بازار سایر استان‌های همجوار نیز ارسال‌می‌شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.