رضایی گفت: ۲۰۰ مقاله توسط دانشجویان به نخستین همایش بین‌المللی و سومین همایش ریاضیات زیستی، که به میزبانی دانشگاه دامغان در حال برگزاری است ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان -  آرزو رضایی دبیر همایش بین المللی ریاضیات زیستی دامغان گفت : همایش ریاضیات زیستی در سومین سال برگزاری در سطح ملی و اولین سال برگزاری در سطح بین المللی، ۲۰۰ مقاله در ۱۰ محور موضوعی دریافت کرد که از این تعداد ۶۰ مقاله برای سخنرانی انتخاب شد و ۷۰ مقاله به صورت پوستر درآمده است.

این همایش بین المللی روز گذشته ۲۹ دی کار خود را آغاز کرد تا یکم بهمن ١۴٠٠ به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

 سه سطح داوری در این همایش انجام شد که در زمان داوری، هیچ ارتباطی بین داور‌ها و نویسندگان وجود نداشت.

 ریاضیات زیستی موضوع جدید در جامعه علمی ایران است، اما در این همایش، شاهد استقبال خوب دانشجویان ایرانی و دانشمندان و پژوهشگران بین المللی بودیم.

در این همایش افرادی از کشور‌های استرالیا، هند، آلمان، پرتقال، ترکیه، اسپانیا، ایتالیا، کانادا، جمهوری آذربایجان، آمریکا و انگلستان با ما همکاری دارند.

مدل سازی ریاضی در علوم زیستی و پزشکی، معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی، ریاضیات زیستی، آمار زیستی و فیزیک زیستی، کاربرد‌های ریاضیات در فیزیک پزشکی، بیوانفورماتیک، بهینه سازی و کنترل بهینه در علوم زیستی، روش‌های محاسباتی در مدل‌های علوم زیستی و محیط زیست، از محور‌های اصلی این همایش است.

ریاضیات زیستی یک موضوع بین رشته‌ای بسیار مهم است که در جامعه علمی بین المللی قدمت زیادی دارد و در ایران ناشناخته است که دانشگاه دامغان افتخار دارد تا نخستین همایش بین المللی را در این واحد دانشگاهی برگزار می‌کند.

 حسین سالار آملی، قائم مقام و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نمایندگان فرهنگستان علوم و انجمن زیست شناسی ایران و استادان برجسته کشوری و بین المللی در این همایش حضور دارند.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار