۷ مورد مبتلای جدید امیکرون در خراسان جنوبی با فرض سرماخوردگی آزمایش کرونا دادند که نتیجه آن‌ها مثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته از ۲۴ آزمایش تشخیص ویروس کرونا ۷ مورد مبتلا به امیکرون در استان شناسایی شده که ۶ مورد متعلق به بیرجند و یک مورد مربوط به فردوس بوده است.

او می‌گوید: ۷ موردی که در استان شناسایی شده اند با این فرض که سرما خورده اند برای انجام تست مراجعه کرده که تست ملکولی آن‌ها مثبت و در نهایت تست امیکرون آن‌ها مثبت شد.

شریف زاده گفت: ۶ مورد مبتلا به امیکرون در خانه تحت مراقب هستند و تنها یک بیمار به دلیل اینکه بیماری زمینه‌ای دارد در حال حاضر در بیمارستان بستری و حال عمومی او بسیار مساعد است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: تاکنون در مجموع ۷۷ آزمایش امیکرون در استان انجام شده است؛

به دلیل گسترش فراوان سویه امیکرون  به نظر می‌رسد گردش امیکرون در استان اتفاق افتاده و افرادی که تاکنون دز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند هرچه زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که هیچ کدام از این موارد مبتلا به امیکرون سابقه تماس با فردی که از مسافرت برگشته باشد نداشته اند، ولی همچنان بررسی‌ها در حال انجام است.

شریف زاده گفت: در این شرایط بهترین راه برای محافظت و مبتلا نشدن به سویه امیکرون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل مراحل واکسیناسیون است.

تا روز گذشته ۵۵۹ هزار و ۹۰۸ نفر دُز اول، ۵۰۲ هزار و ۸۷ نفر دُز دوم و ۱۱۱ هزار و ۹۹۲ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در استان دریافت کرده اند؛ همه انواع واکسن‌های کرکتا در استان موجود است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار