اجرای موسیقی و هنر‌های آئینی خراسان در اکسپو ۲۰۲۱ دبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: گروه هنری شمس خواف در اکسپو ۲۰۲۱ دبی موسیقی و هنر‌های آئینی خراسان را به نمایش گذاشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سیدجواد موسوی گفت: یکی از طولانی‌ترین و جالب توجه‌ترین نمایشگاه‌هایی که در طول سال برگزار شده و در آن دستاورد‌هایی در حوزه‌های صنعت، فناوری، گردشگری و تجاری به نمایش گذاشته می‌شود، نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی است.

به گفته او گروه هنری شمس با حضور در این نمایشگاه بخشی از فرهنگ و هنر خراسان از جمله دو تار نوازی، نوع پوشش و هنر‌های آئینی را به مردم دنیا معرفی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: افراد این گروه از اعضاء انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان هستند که در حفظ، حراست و ترویج میراث‌فرهنگی و هنر خراسان نقش موثری دارند.

این گروه علاوه بر اجرای موسیقی و هنر‌های آئینی با توزیع برشور‌های دوزبانه بین بازدیدکنندگان نمایشگاه، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری خواف را معرفی کردند.

شهرستان خواف ۱۰۵ اثر، محوطه و تپه تاریخی، طبیعی و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد هم‌چنین این شهرستان دارای ۳۵ جاذبه گردشگری و ۱۶ تأسیسات گردشگری است.

نمایشگاه اکسپو دبی قرار بود در سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار شود که با توجه به پاندمی کرونا با یک سال تاخیر برگزار شد.

 

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار