نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش مفصلی از سیستان و بلوچستان و خصوصا شهرستان‌هایی که بارندگی و سیل به آن خسارت وارد کرده به صحن علنی مجلس و دولت ارائه می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - اسماعیل حسین زهی در بازدید از مناطق سیل زده دلگان گفت: مسیر دلگان به زهکلوت چهار روز است که بر اثر بارندگی مسدود شده و علت آن بر مبنای زیر ساخت‌هایی است که از قبل آماده نشده است.

اسماعیل حسین زهی به نقش ارتباطی محور دلگان به کرمان اشاره کرد و گفت: راه فرعی دلگان به کرمان باید به راه اصلی تبدیل شود و این تغییر، اعتبارات ملی را می‌طلبد.

به گفته نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امیدواریم بخشی از این زیر ساخت‌ها توسط دولتمردان در لایحه ۱۴۰۱ پیش بینی شود تا دوباره این مشکلات گریبانگیر مردم نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: در حال حاضر راه مواصلاتی ۲۲ روستای شهرستان مسدود و آب آشامیدنی دو روستا قطع است.

بیجار به ارتقای جاده دلگان - زهکلوت به محور اصلی اشاره کرد و گفت: منابع استانی محدود است و اکثر استان به لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای از جمله راه‌ها با متوسط کشوری فاصله دارد.

او می گوید: در بحث منازل مسکونی هم بنیاد مسکن آمار برداری انجام خواهد داد و در کوتاهترین زمیان عملیات بازسازی انجام خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار گفت: دولت برای ساکنین روستایی و شهری مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته که نرخ این تسهیلات برای مساکن روستایی، ۴ درصد و شهری ۵ درصد پیش بینی شده است.

او گفت:  خسارتی که در حوزه کشاورزی وارد شده برآورد آن توسط مسئولان مربوطه انجام و حتما رسیدگی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار