مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: فوت ناگهانی مرحوم فرامرز سماوات مربی سابق تیم ملی کشتی در لحظاتی پیش شوک بزرگی را به ورزش استان وارد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-لحظاتی پیش فرامرز سماوات نخستین مربی تیم ملی جوانان در دهه هفتاد استان و رئیس هیت کشتی نهاوند در چندبن دوره، بر اثر سکته مغزی در بیمارستان علیمرادیان فوت کرد.

حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان استان در مورد فوت مرحوم فرامرز سماوات مربی کار بلد کشتی استان و شهرستان گفت: چند نسل از کشتی استان مدیون سال‌ها زحمت رنج و مشقت این مربی کار بلد هستند.

سیفی گفت: مرحوم سماوات سال‌ها تلاش کرد تا به عنوان اولین همدانی به کادر فنی تیم ملی جوانان برسد و مربی امثال رسول خادم و غلامرضا محمدی باشد و در دهه هفتاد به این مهم رسید.

مرحوم سماوات ۱۲ بار قهرمان استان شد و ۹ بار در جام تختی مربی‌گری کردحتی به عنوان مربی به کشور‌هایی مثل ترکیه رفت و برایش یک افتخار بود که کشتی‌گیران کرمانشاه و لرستان و بقیه شهرها، سماوات را برای مربیگیری خود در جام تختی انتخاب می‌کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: فقدان این مربی و رئیس هیات کشتی کاربلد و زحمتکش نهاوند و استان برای همه مردم و بخصوص خانواده کشتی و ورزش استان سنگین است و درگذشت این مرد بزرگ را به خانواده آن مرحوم و مردم نهاوند و کشتی گیران استان و شهرستان تسلیت عرض می‌کنم.

مرحوم سماوات عمرش را برای تربیت و آموزش جوانان در کشتی استان گذاشت

او گفت: مراسم به خاکسپاری آن مرحوم در قطعه هنرمندان نهاوند به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

مرحوم فرامرز سماوات بیش از ۳دهه مربی کشتی نهاوند تیم ملی جوانان و استان همدان در مسابقات مختلف بود که لحظاتی پیش بر اثر سکته مغزی در بیمارستان علیمرادیان در گذشت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۱۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
روحش شاد