وزیر امور خارجه آمریکا از رئیس‌جمهور روسیه خواست تا «مسیری دیپلماتیک و صلح‌آمیز» را در مسئله اوکراین در پیش بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - آنتونی بلینکن خطاب به خبرنگاران در کی‌یف گفت: «من قویا امیدوارم بتوانیم این مسئله [بحران اوکراین] را در یک مسیر دیپلماتیک و صلح‌آمیز نگه داریم، اما در نهایت این بستگی به تصمیم رئیس جمهور پوتین دارد». 

به گزارش بی‌بی‌سی، وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که بایدن از او درخواست کرده دیدار بعدی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را هماهنگ کند.

امروز صبح، آنتونی بلینکن راهی کی‌یف، پایتخت اوکراین شد تا با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند. موضوع اصلی این دیدار‌ها تنش‌ها در مرز روسیه و اوکراین است.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین از آمریکا خواسته است تحریم‌هایی را بر روسیه اعمال کند. این در حالی است که روسیه با بیان اینکه ترسی از تحریم‌های آمریکایی ندارد، ضمن ارائه پیشنهادهایی  امنیتی خواستار کاهش تنش‌ها در منطقه شده است.

تنش‌های روسیه و اوکراین در پی ادعای رئیس جمهور اوکراین مبنی بر استقرار هزاران نیروی روسی در مرز مشترک با این کشور افزایش پیدا کرده است. کشورهای غربی روسیه به برنامه ریزی برای حمله به اوکراین متهم می کنند اما مسکو طرح حمله علیه کی‌یف را بار‌ها رد کرده است.

روسیه افزایش نیرو‌های ناتو در مرز را نیز دلیل دیگری بر تنش‌ها می‌داند. در مذاکرات امنیتی اخیر با آمریکا، مسکو کاهش رزمایش‌های نظامی ناتو و مستقر نکردن موشک‌های این ائتلاف در نزدیکی مرزهایش خواستار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار