زنیت در آستانه از دست دادن بازیکنان خود

آزمون برای پیوستن به اروپا باید چه موانعی را پشت سر بگذارد؟

باشگاه زنیت روسیه ممکن است، چند بازیکن موثر خود را در پنجره نقل و انتقالات زمستانی از دست بدهد.

باشگاه خبرنگاران جوان - باشگاه زنیت در حالی فصل را شروع کرد که می‌دانست ممکن است ۱۰ تن از بازیکنان خود را در انتهای فصل از دست بدهد. 

از میان ۱۰ بازیکنی که احتمال جدایی آن‌ها پیش بینی می شد، تنها داگلاس سانتوس و باریوس قراردادهایشان را تا زمستان تمدید کرده اند و ۸ بازیکن دیگر می‌توانند با سایر باشگاه‌ها بر سر میز مذاکره بنشینند.

سردار آزمون و گمانه زنی های بی انتها درباره انتقال او به تیم دیگر! 

سماک سرمربی زنیت گفته است که آزمون تا پایان فصل در زنیت خواهد ماند و پس از اتمام قرادادش راهی تیم دیگری می شود و این موضوع به دلیل تمایل آزمون برای همراهی با زنیت است. این درحالی است که یک نشریه روسیه در اخبار خود نوشته بود: سردار آزمون برای پیوستن به اروپا به بلوغ رسیده و با توجه به این که او بحث تمدید قرارداد را به تعویق می اندازد، بهتر است زنیت درباره او ریسک نکند.

مسئولان زنیت پیش از این نیز از ماندن آزمون در این تیم روسی خبر داده بودند. با این وجود، اخبار انتقال این مهاجم ایرانی زنیت به تیم های دیگر ادامه داشت.

 

////////////////

آرتم دژیوبا دیگر یک بازیکن آهنین نیست

دژیوبا در این فصل مانند سابق یک بازیکن آهنین در ترکیب اصلی نیست. او زمان بیشتری روی نیمکت می‌ماند. همچنین سن، تغییر در سبک بازی و از دست دادن اعتماد به نفس، دست به دست هم داده اند تا گزینه انتقال به روبین برای او منطقی به نظر برسد.

بازیکنی که بهترین سیستم پاس و گل زنیت را می سازد

با این حال حتی حفظ مهاجمی که دقایق زیادی در زمین نبوده برای زنیت در این فصل مفید است. دژیوبای ۳۳ ساله باثبات‌ترین مهاجم روسیه است. او علی رغم مدت زمان کمتری که در بازی‌ها حضور داشت همچنان بهترین سیستم "گل + پاس" زنیت را می ساخت.

با توجه به داستان‌های نقل و انتقال زنیت نگهداشتن دژیوبا به ضرر این تیم نیست، اما باید دید دژیوبا آماده کاهش دستمزد خواهد بود و به عنوان بازیکن یدکی جو را خراب خواهد کرد یا خیر؟ در هر صورت، این مهاجم هیچ کجا بیش از سن پترزبورگ دریافت نخواهد کرد.

////////////////

میخائیل کرژاکوف با چاله های روانی می جنگد

کرژاکوف در طول دوران حرفه‌ای خود همواره شماره ۲ تیم زنیت بوده است. 

بر خلاف بازیکنانی که برای مربی در الویت بودند اما به طور دوره‌ای به چاله‌های روانی سقوط می‌کردند! و کم انگیزه تر از سابق ادامه می دادند میخائیل توقف جدی نداشت. این نکته مزیت اصلی او است به طوری که کادر مربیگری در هر زمانی می‌توانست روی کرژاکوف حساب کند. گرفتن یک دروازه بان روسی در سطح میخائیل دشوار است و اگر از سوی زنیت قرارداد جدیدی به میخائیل ارئه نشود پس از بر کریتسیوک، زنیت تنها دانیل خوتولف ۱۸ ساله را خواهد داشت.

////////////////

استانیسلاو کریتسیوک در آستانه دوران اوج

این دروازه بان تا پیش از مصدومیت در محوطه جریمه بازی خوبی ارائه می‌داد و به طرز موثری فاصله بین خود و حریف را در نبرد نزدیک کاهش می‌داد. همچنین او مدافعان مرکزی کند را بیمه می‌کرد. کریتسیوک ۳۰ ساله احتمالا اوج خود را در یکی دو فصل آینده تجربه می‌کند و حفظ دروازه بان در تابستان برای زنیت بسیار مهم خواهد بود.

ماگومد اوزدویف، ناتوان از رقابت مهاجمان

اوزدویف به دلیل مصدومیت بخش اول فصل را از دست داد. بازیکنان حتی در حالتی که مصدومیتی ندارند شانس کمی برای اثبات توانایی هایشان خواهد داشت. اوزدوف نسبت به تمام ستاره‌های لژیونر سطح پایین تری دارد و همین باعث می‌شود در بهار، زمان بازی برای او تضمین نشود.

خروج احتمالی ماگومد نباید تعجب آور باشد. تمرین‌های مداوم شانس بازیکنان را برای رسیدن سریعتر به فرم و بازگشت به تیم ملی روسیه برای جام جهانی ۲۰۲۲ افزایش می‌دهد. با جمع این موارد به نظر می‌رسد ترک واقع بینانه‌ترین گزینه برای او باشد و تنها سوالی که مطرح می‌شود این است؛ آیا ازدویف پس از پایان قرارداد به عنوان بازیکن آزاد تیمش را ترک می‌کند یا انتقال او در زمستان برای باشگاه حق انتقال در پی خواهد داشت؟

////////////////

مصدومیت کاراوایف برای الکسی سوتورمین آینده ساز شد

سوتورمین توانست در اورنبورگ توانایی‌های خود را به خوبی به نمایش بگذارد. او در ابتدا به جناح راست حمله گره خورده بود، اما ولادیمیر فدوتوف گاهی از سایر قابلیت های او نیز استفاده می کرد. سوتورمین رقابت شدیدی را در میان وینگر‌های زنیت تجربه کرد و به همین دلیل در ابتدای بازی ها، کار سختی را پشت سر گذاشت. مصدومیت کاراوایف برای او یک شانس بود، زیرا، سماک را مجبور کرد تا سوتورمین را در موقعیت غیر هسته‌ای آزاد کند. در نتیجه، مربی هنگام بازی با سه مدافع میانی، از الکسی سوترمین راضی بود و در قهرمانی و لیگ قهرمانان از او به عنوان دفاع راست استفاده کرد.

سوتورمین به تیم ملی دعوت شد

سوتورمین حتی به تیم ملی هم دعوت شد و از همان دقایق ابتدایی مقابل اسلواکی، اسلوونی و قبرس به میدان رفت. بر اساس شنیده ها، سماک از مدیریت درخواست تمدید قرارداد با طرفین را کرده است و با توجه به کمبود روس‌ها در این پست، باید با درخواست این سرمربی موافقت شود.

////////////////

یاروسلاو راکیتسکی یکی از  بهترین مدافعان مرکزی لیگ برتر روسیه

راکیتسکی رهبر خط دفاعی زنیت است. این مدافع اوکراینی در سن ۳۲ سالگی تیزی خود را از دست داده بود اما در RPL، هنوز یکی از بهترین مدافعان مرکزی است. از دست دادن او قابلیت اطمینان خط دفاعی تیم را متزلزل می‌کند، زیرا در این صورت در مرکز دفاع تنها لوورن و چیستیاکوف باقی خواهند ماند.

یاروسلاو از کناره‌ها و به صورت مورب با کمک پاس‌های بلند مارک دار سرویس می‌دهد. اخیراً سماک سعی کرده است به بازی در قسمت پایینی روی بیاورد و بازی سازی‌های راکیتسکی به او کمک زیادی می‌کند.

نجات باشگاه از تصمیم نادرست سران زنیتی 

در ماه دسامبر، ماکسیم دوچنکو، نماینده اوکراینی گفت: "اصولاً هیچ صحبتی در مورد قرارداد وجود نداشت. البته برای یاروسلاو اولویت زنیت است. اما اگر تا پیش از ۱ ژانویه قراردادی پیشنهاد نشود، او به باشگاهی که بهترین پیشنهاد را می‌دهد خواهد پیوست. روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که رهبری باشگاه سن پترزبورگ توافقنامه جدیدی را آماده می‌کند و تا تابستان مذاکراتی را انجام خواهد داد، اما اکنون قصد ندارد با راکیتسکی در این مورد صحبت کند. اگر صحبت‌های ایجنت بلوف نبود، سستی سران زنیت می‌توانست باشگاه را از داشتن یک بازیکن بسیار ارزشمند محروم کند.

////////////////

الکساندر اروخین راه فرار زنیت در مواقع بحرانی

حرکات موثری که اروخین مرتباً در مواقع بحرانی برای باشگاه زنیت به میان می‌آورد نقطه قوت این بازیکن است. در هفت بازی ابتدایی فصل زمانی که تیم به سختی سرعتش را بالا می‌برد، الکساندر ۶ حرکت موثر را به ثمر رساند و در سوپربول نیز گلزنی کرد.

این هافبک در ماه اوت در مورد آینده اش اینگونه صحبت کرد: اکنون مهمترین چیز برای من این است که در جریان باشم، بازی کنم و به تیم کمک کنم. برای من خوشحال کننده خواهد بود که این فصل، آخرین فصلِ من در زنیت نباشد. ساختار نقل و انتقالات زنیت به بازیکنان مسن قرارداد بلند مدت ارائه نمی‌دهد. با وجود این که الکساندر ۳۲ سال دارد تمدید قرارداد به نفع هر ۲ طرف خواهد بود.

////////////////

مروری بر پیشنهادات گذشته آزمون و بررسی گزینه های انتقال او

دیمیتری سیلوک درباره نقل و انتقال آزمون گفت: زنیت باید هر کاری که می تواند برای حفظ این مهاجم انجام دهد و آزمون نباید تیم را ترک کند. این عقیده من است. آزمون با اتمام ۲۷ سالگی سطح فنی مشخصی دارد. فکر می‌کنم سردار بتواند حدود یکی ۲ سال دیگر در روسیه بازی کند و بعد به اروپا برود.

یوونتوس برای جذب آزمون یک پیشنهاد ۵ میلیون یورویی در آستین دارد و لیون فرانسه نیز تا تابستان برای این مهاجم صبر خواهد کرد، دیمیتری در واکنش به این پیشنهادات بیان کرد: لزوما برجسته ترین‌های لیگ برتر روسیه موفق به بازی در اروپا نمی‌شوند و پیش از این نمونه‌هایی همانند کرال و ولاسیچ را داشتیم.

////////////////

نشریه Sovsport روسیه نوشت: آزمون بازیکن بسیار خوبی در خط حمله است و هر توانمندی‌ای را دارد اما در لیون ۲ برابر دستمزد کمتری خواهد گرفت و در بخش مالیاتی نیز مجبور به از دست دادن مبالغی خواهد شد. او برای پیشرفت در دوران حرفه‌ای‌اش باید دستمزد کمتری دریافت کند و برای اثبات خود در لیون باید عالی باشد. لازم است که آزمون طی یک فصل و نیم بین ۱۸ تا ۲۰ گل به ثمر برساند که رسیدن به این آمار سخت خواهد بود.

با فرض این که همه چیز مطابق برنامه پیش برود و او با دریافت پول خوبی در تیم جدیدش سریع به هماهنگی برسد، آیا تیم‌های بزرگ اروپایی پول خوبی برای مهاجم ۳۰ ساله خواهند داد؟ این موضوع جای تردید دارد. آزمون احتمالا در این شرایط ۲ برابر کمتر از زنیت دستمزد خواهد داشت.

آزمون بهترین فوتبالیست روسیه

مدیر برنامه فوتبال روسی گفت: اگر مدیر برنامه آزمون بودم برایم جای افتخار بود که او در ایتالیا بازی کند، زیرا آن‌ها فوتبال متقاعد کننده‌ای دارند و مدافعان آموزش‌دیده‌ای در ایتالیا بازی می‌کنند. در یوونتوس زمانی برای هماهنگی به شما داده نمی‌شود و باید بلافاصله در زمین نتیجه بگیرید.

با توجه به این موضوع اسپانیا و فرانسه برای آزمون گزینه‌های بهتری اند اما در حال حاضر صحبت های جدید سرمربی زنیت درباره همراهی سردار با تیم تا پایان قرارداد احتمال انتقال او به تیم های دیگر را پایین آورده است.

سردار آزمون در نظرسنجی روزنامه اسپورت اکسپرس روسیه به عنوان بهترین بازیکن فوتبال این کشور در سال ۲۰۲۱ شناخته شد.

هواداران فوتبالی، ۱۶ سرمربی حرفه‌ای، ۱۶ مدیر ارشد فوتبال و۱۶ خبرنگار روزنامه اسپورت اکسپرس در نظر سنجی انتخاب بهترین بازیکن شرکت کردند.

در این نظرسنجی سردار آزمون با کسب ۱۴۰ امتیاز بهترین بازیکن فوتبال روسیه در سال ۲۰۲۱ شد. پس از او کلاودینهو بازیکن برزیلی زنیت با اختلاف ۴ امتیازی در جایگاه دوم قرار گرفت و ایگور آکینفیف، دروازه‌بان زسکا مسکو با ۹۸ امتیاز رتبه سوم را به خود اختصاص داد.


بیشتر بخوانید

نام سردار آزمون در لیست نقل و انتقالاتی سرمربی اسبق بایرن مونیخ و منچستر سیتی

سردار آزمون راهی دادگاه روسیه شد

تمجید سرمربی لیون از توانایی آزمون در گلزنی


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار