سپاه با ۲۰گروه جهادی در حال امدادرسانی به سیل زدگان منوجان

فرمانده سپاه منوجان گفت: در سیل اخیر سپاه با همراهی بسیجیان در قالب ۲۰گروه جهادی کار امدادی رسانی را برای سیل زدگان منوجان انجام می دهد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سرهنگ حیدری گفت: بارش گسترده نزولات آسمانی طی ۴ روز گذشته در شهرستان منوجان علاوه بر خیر و برکتی که بعد از سال‌ها خشکسالی به همراه داشته است به علت اشکال در برخی زیرساخت‌ها مشکلاتی را نیز برای مردم ایجاد کرده است.

او گفت: راه افتادن روان آب و سیل در مناطقی از منوجان باعث شد که در بسیاری از حوزه‌ها از جمله کشاورزی، راه و منازل مسکونی مشکلاتی برای مردم ایجاد شود.

او می‌گوید: از همان لحظات نخست سیل، نیرو‌های ناحیه مقاومت سپاه منوجان با حضور در مناطق سیل زده به یاری مردم شتافتند.

سرهنگ حیدری کیا فرمانده سپاه منوجان گفت: نیرو‌های سپاه و بسیج شهرستان در قالب ٢٠ گروه جهادی از لحظات ابتدایی سیل اخیر با حضور در دو بخش مرکزی و آسمینون منوجان و مرکز شهر ضمن رصد و پایش نقاط و مردمی که نیاز به کمک داشته اند کار امداد رسانی و اسکان را آغاز کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت منوجان گفت: در کنار سایر نهاد‌های ستاد بحران شهرستان ٣٠ عملیات نجات را انجام دادند.

او می‌گوید:اسکان موقت مردم سیل زده در حسین آباد و اسکان بیش از ١٠٠ نفر از عشایر سیل زده چاه حسن در مدرسه و توزیع غذای گرم بین آنها از اقدامات نیرو‌های جهادی بوده است.

فرمانده سپاه منوجان گفت: توزیع ٦٠٠ تخته پتو، ٢٦ بخاری، ١٣چادر اسکان موقت، لباس گرم، فرش و توزیع روزانه ١٥٠٠ تا ٢٠٠٠ غذای گرم میان آسیب دیدگان از بارندگی و سیل اخیر در روستاه و مرکز شهر توسط گروه‌های جهادی و مراجعان حضوری توسط ناحیه مقاومت سپاه منوجان انجام شده و کمک رسانی و توزیع غذا همچنان ادامه خواهد یافت.

سرهنگ حیدری گفت: تفاهنامه‌هایی جهت کمک به مردم سیل زده با مدیرکل ستاد فرمان اجرایی امام انجام شده که طی روز‌های آینده با همکاری فرمانداری و سایر دستگاه‌ها عملیاتی خواهد شد.

فرمانده سپاه منوجان می‌گوید: با همکاری بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی مقرر شد دام‌هایی بر اساس بوم منطقه، به افرادی که دام هایشان در سیل تلف شده تحویل گردد.

حیدری گفت: سیل در منوجان خسارات بسیار سنگینی برجای گذاشته که می‌طلبد دولت با توجه ویژه، نسبت به رفع مشکلات اقدام کند.

او می‌گوید: تمام تلاش ما برای کاهش آلام مردم بوده است و تلاش خواهیم کرد تا برخی مشکلات را در کنار سایر مسئولان مرتفع نماییم.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.