امام جمعه یزد:

پیشرفت کشور در گرو تحول سیستم آموزشی است

آیت‌الله ناصری گفت: ایجاد مراکز فناوری در دانشگاه‌ها گامی در مسیر تحول سیستم آموزشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: گرچه این اتفاق سال‌ها دیر رخ داد و ما در دام سیستم آموزشی غربی‌ها افتادیم، اما باز هم خوب است و امیدواریم تداوم یابد.

او گفت: اینکه بسیاری از مدیران در اجرای بسیاری از سیاست‌ها از جمله اقتصاد مقاومتی ناموفق هستند، به دلیل نقص در سیستم آموزشی است.

این موضوع را آیت‌الله ناصری در دیدار با خیرالدین معاون فناوری وزیر علوم مطرح کرد.

امام جمعه یزد گفت: سه گروه باید در دانشگاه‌ها فعال شوند. گروه اول باید به شناسایی دانشجویان نخبه، گروه دوم به پیوند این دانشجویان به صنعت و گروه سوم به پاسخگویی نیاز‌های دانشجویان بپردازند.

آیت‌الله ناصری گفت: در کنار توسعه و پیشرفت علمی، دین و اعتقادات نیز باید پررنگ بماند تا نخبگان و دانشجویان ما متعهد به کشور باقی بمانند.

۴۴ درصد بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند

خیرالدین معاون فناوری وزیر علوم گفت: رویکرد وزارت علوم با توجه به سخنان رهبری، بحث مسئله محوری است.

او گفت: دانشگاه‌ها باید بتوانند به سهم مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند،  یکی از اولویت‌ها ایجاد ارتباط قوی میان دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری است و استان یزد در این زمینه پیشرو است.

خیرالدین می گوید: یزد یک قطب دانشگاهی به شمار می‌رود، بنابراین حمایت ویژه‌ای هم از دانشگاه و هم پارک علم و فناوری باید صورت بگیرد و در این راستا ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان به ریاست استاندارد تشکیل شده است.

به گفته خیرالدین سه میلیون و ۱۰۰ هزار بیکار در کشور داریم و فارغ التحصیلان ما ۴۴ درصد این میزان را تشکیل می‌دهند که این امر تامل برانگیز است.

خیرالدین می گوید: بر این اساس اکنون دغدغه ما ایجاد شغل برای دانشجویان فارغ التحصیل و مهارت آموزی به آنها است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار