رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: وضعیت بهداشت و درمان این استان نامطلوب و عقب‌مانده‌تر از استان‌های کم‌برخوردار کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - ارسلان سالاری وضعیت بهداشت و درمان گیلان را عقب‌مانده‌تر از استان‌های کم‌برخوردار کشور توصیف کرد و گفت: پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت امسال و سال آینده این استان نیازمند اعتبار ویژه هستند.

به گفته او زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی به ویژه در بیمارستان‌های گیلان ناکافی است و برخی از بیمارستان‌های استان ساختار و قدمتی ۱۰۰ ساله دارند.

استان گیلان نه تنها به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت خود بلکه در ایام تعطیل گاه به بیش از ۵ میلیون نفر مسافر نیز خدمات رسانی می‌کند.

کمبود‌ها در حوزه تجهیزات پزشکی گیلان

در این استان تنها یک دستگاه MRI دولتی ۱۱ ساله وجود دارد که ارائه خدمت به نیازمندان و مددجویان را دچار مشکل می‌کند.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان با پیگیری‌های مستمر توانست اجرای ۲ طرح مشترک احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی پورسینا و همچنین تکمیل دانشکده پزشکی سایت لاکان که اسکلت آن بیش از ۲۵ سال پیش اجرا و رها شده بود را با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه شروع کند که الان نیازمند توجه ویژه اعتباری دارد.

 ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

برخی از پروژه‌های در دست اقدام و همچنین پروژه‌های آتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیازمند تأمین اعتبار و افزایش آن هستند، اعتبارات تخصیص یافته به برخی از پروژه‌های عمرانی این دانشگاه برای امسال و سال آینده بسیار محدود است و کفاف عملیات اجرایی و شتاب بیشتر پروژه‌ها را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید: این حق مردم این استان نیست که میزبان تمام استان‌های کشور در ایام تعطیل و غیرتعطیل باشند، ولی از حداقل شاخص‌های رشد در حوزه‌های مختلف به ویژه در بهداشت و درمان برخوردار نباشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.