اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی در صفحات رسمی خود گردشگری در اسپانیا را تبلیغ می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - در حال گردش در فضای مجازی بودم که به نکته‌ای جالب برخوردم، مطلبی خواندم که فکر کردم کانال گردشگری اسپانیا آن را منتشر کرده خوب که دقت کردم دیدم اشتباه فکر کردم کانال رسمی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی است که گردشگری در اسپانیا را تبلیغ می‌کند.

باز هم شک کردم گفتم شاید اشتباهی مطلبی در این کانال منتشر شده، اما لینک کانال شک من را به یقین تبدیل کرد با دنبال کردن لینک متوجه شدم این مطلب از سوی استان مرکزی ابتدا در صفحه کشوری خبرگزاری آریا که معلق به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است منتشر شده و سپس در کانال منتشر شده است.

این مطلب با عنوان "میراث‌فرهنگی با طعم کاتالونی" که عنوان شده ترجمه مقاله است توسط بابک صوفیانی نوشته شده و بخشی از مطلب به شرح زیر است:

"بارسلونا نه‌ تنها یکی از محبوب‌ترین شهر‌های اسپانیاست، بلکه یک مقصد شناخته‌شده برای مسافرانی است که می‌خواهند طعم فرهنگ و معماری اصیل را در محیطی مدرن، به تفریحات و تعطیلات خود ببخشند. بازدید از آثار منحصربه‌فرد معمار مشهور این شهر، آنتونی گائودی، می‌تواند به معنای یک تور کامل از هنر معماری آرت نوا در بارسلونا باشد. "

این در حالی است که گردشگری استان مرکزی به محاق رفته و مسئولان امر از کمبود بودجه گلایه می‌کنند و از ورشکستگی در این حوزه دم می‌زنند.

بیست و هفتم فرودین ماه امسال مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در شرایط کنونی چنانچه حمایت لازم از این صنعت صورت نگیرد شاهد سقوط و ورشکستگی این حوزه در استان مرکزی خواهیم بود.

به گفته مرزبان رکود صنعت گردشگری در این استان، خروج فعالان این عرصه را همراه خواهد داشت در حالی که برای پایداری این صنعت اقتصادی تلاش بسیار صورت گرفته است و چنانچه حمایت‌های لازم از صنعت گردشگری در استان مرکزی صورت نگیرد، در آینده دیگر صنعتی به نام گردشگری وجود نخواهد داشت.

مرزبان با اشاره به اینکه در نوروز ۱۴۰۰ عملاً هیچ اقامتی از سوی مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان‌های آشتیان، خنداب، فراهان و کمیجان گزارش نشده است به این نکته اشاره کرد که در مدت نوروز ۱۴۰۰ میزان اقامت در اقامتگاه‌های بومگردی استان مرکزی ۲.۲ درصد، میزان اقامت در هتل آپارتمان‌ها ۱۲ درصد، اقامت در مهمان‌پذیر‌ها ۶۰ درصد و اقامت در مجتمع گردشگری ۳.۱۱ درصد برآورد شده است.

نکته قابل توجه این است که چگونه در این شرایط از بودجه بیت المال و جیب مردم ایران برای گردشگری در کشوی اروپایی آن هم در شرایط تحریم ظالمانه و کمبود ارز تبلیغ می‌شود اما کاری برای رونق گردشگری در استان مرکزی و به قول مسئول میراث فرهنگی خروج از ورشکستگی نمی شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.