مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری، از خرید پساب تصفیه خانه‌ها برای تامین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: بهره‌گیری از پساب تصفیه‌خانه‌ها یکی از سیاست‌های کلان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حفظ نظام محیط‌زیست، تامین آب پایدار و صیانت از منابع آب زیرزمینی است.

در همین راستا خرید ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب تصفیه‌خانه‌ها برای تامین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


با توجه به مُعضل کم‌آبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی چهارمحال و بختیاری و لزوم تأمین آب پایدار برای بهره‌برداری از شهرک صنعتی شهرکرد ۲ پس از مذاکرات متعدد در سطح ملی و انعقاد موافقت‌نامه با شرکت آب و فاضلاب استان ۱۰۰ لیتر بر ثانیه از انشعاب پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شهرکرد مستقر در بهرام‌آباد برای مصارف صنعتی خریداری شد.

بر اساس موافقت‌نامه با شرکت آب و فاضلاب استان، شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری می‌تواند به‌مدت ۲۷ سال (با احتساب زمان انجام پروژه) از پساب تصفیه‌خانه شهرکرد برای مصارف صنعتی استفاده کند.

بهای هر مترمکعب پساب ۲۸ هزار ریال است و برای خرید ۱۰۰ لیتر بر ثانیه انشعاب پساب تصفیه‌خانه شهرکرد ۱۲۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

برای انتقال پساب، علاوه بر ایستگاه پمپاژ یک مرحله ای، خطی به طول ۱۱ کیلومتر از محل تصفیه‌خانه شهر شهرکرد تا شهرک صنعتی شهرکرد احداث می‌شود و در مجموع برای انتقال و تصفیه دوباره پساب، ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار