فرماندار بینالود از حضور هفته ای دیپلمات های خارجی در طرقبه شاندیز خبر داد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد سید حسن حسینی فرماندار بینالود گفت: کارکنان و دیپلمات‌های نمایندگی‌های خارجی در ایران معمولا هر هفته میهمان اماکن گردشگری این شهرستان ییلاقی می‌شوند.

به واسطه جست و جویی که معمولا در اینترنت از اماکن اقامتی و گردشگری طرقبه شاندیز صورت می‌گیرد کنسول ها، سفرا و کارکنان سفارتخانه‌های خارجی مستقر در ایران مدام از اماکن گردشگری بینالود استفاده می‌کنند که خانه بومگردی روستای کنگ از آن جمله است و تقریبا هر هفته از این دیپلمات‌ها میزبانی می‌کند.

وی ادامه داد: حتی کارکنان و دیپلمات‌های سفارتخانه‌های خارجی مستقر در کشور‌های همسایه ایران مانند ترکمنستان نیز میهمان اماکن گردشگری این شهرستان می‌شوند علاوه بر این برخی قرار‌ها و مذاکرات دیپلماتیک بین سفرا و دیپلمات‌های ۲ کشور خارجی و دیپلمات‌های خارجی با مقامات کشورمان نیز در اماکن گردشگری ویژه، خاص و دنج در طرقبه - شاندیز انجام می‌شود.

فرماندار بینالود حضور دیپلمات‌های خارجی در اماکن گردشگری این شهرستان را برخلاف قواعد دیپلماتیک ندانست و گفت: در حال حاضر رستوران‌ها و هتل‌های مجلل و اخیرا خانه‌های بومگردی طرقبه - شاندیز مقصد اصلی اتباع خارجی، کنسول‌ها و کارکنان نمایندگی کشور‌های خارجی است.

حسینی افزود: حضور گسترده اتباع خارجی در مناطق گردشگری این شهرستان بالاست به حدی که ارز خارجی ۲۷ کشور در ضریح امام زادگان یاسر و ناصر طرقبه جمع آوری می‌شود.

وی به فعالیت هتل‌های بزرگ در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع ۴۰۰ کافی شاپ و رستوران کوچک و بزرگ در طرقبه - شاندیز فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام// م . ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.