دهیار روستای درباغ اردستان گفت: در حال حاضر چاره‌ای جز کشتن سگ‌های ولگرد در روستا نداریم مگر اینکه برای برطرف کردن این معضل یک تصمیم کلان شهرستانی گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - سید جواد نیازی گفت: در یکی دوسال گذشته تاکنون جمعیت سگ‌های ولگرد در مناطق شهری و مخصوصاً روستاهای شهرستان اردستان زیاد شده که باعث گلایه برخی از ساکنان نیز شده است.

او گفت: دهیاری آن مقدار درآمدی ندارد که بتواند این حیوانات را زنده‌گیری و یا در مکانی نگهداری کند، در حال حاضر چاره‌ای جز کشتن سگ‌های ولگرد در روستا نداریم، مگر اینکه برای برطرف کردن این معضل یک تصمیم کلان شهرستانی گرفته شود.

دهیار روستای درباغ در رابطه با حمله حیوانات وحشی و گرگ به روستاییان و دام‌های آن‌ها، گفت: در حال حاضر مردم علاوه بر دام‌هایشان نگران سلامتی خودشان نیز هستند، که با توجه به اینکه روستا در منطقه حفاظت شده محیط زیست قرار دارد با این اداره درباره ساماندهی حیوانات وحشی نامه‌نگاری شده است.

به گفته شهروندان اردستان سگ‌های ولگرد مدت هاست که به مهمان‌های ناخوانده و معضل بزرگ این شهرستان تبدیل شده‌اند و روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود.

رئیس محیط زیست شهرستان اردستان در این خصوص می گوید: دستورالعمل کنترل سگ‌های ولگرد و بی‌سرپرست طبق قانون به شهرداری‌ها محول شده و آن‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند 

به گفته او این موضوع که سگ‌های ولگرد برای مردم یک تهدید هستند را قبول دارم و موافق این هستیم که باید جلوی آن‌ها گرفته شود اما راضی نیستیم که این حیوانات مورد آزار و اذیت قرار بگیرند و کشته شوند بلکه معتقد هستیم باید به صورت اصولی ساماندهی شوند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار