معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: برنامه معاونت زنان اين است كه محروميت را از جامعه زنان رفع كند.

باشگاه خبرنگاران جوان - انسیه خزعلی  معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در نشست خبری گفت: برنامه معاونت زنان اين است كه محروميت را از جامعه زنان رفع كند.برنامه جامع ما شامل دو برنامه يكي توانمندسازی زنان و دوم آسيب زدايی از خانواده ها و تمرکز ما روی اشتغال بانوان سرپرست خانوار است.

به گفته خزعلی در بخش آسيب زدايی نيز آسيب هايی كه متوجه زنان است نظیر طلاق را در دستور کار خود قرار دادیم .همچنین در بخش توانمندسازی بخش های مختلفی داريم . برای مثال برنامه خاصی را برای ارائه آموزش ها و برگزاری دوره هايی برای بانوان خواهيم داشت.

او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره قانون جمعیت و جوانی گفت: هیئت دولت بودجه خوبی را برای قانون جمعیت و جوانی خانواده تصویب کرده و خانوده‌ها در خصوص این موضوع نگرانی نداشته باشند.

در آبان امسال محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، در نامه ای  به حجت‌الاسلام رئیسی قانون حمایت از خانواده و جوانی را ابلاغ کرد.  این قانون ۷۳ ماده‌ای با ۸۱ تبصره منتظر ابلاغ دولت به دستگاه‌ها است تا مجلس هم در این زمینه نظارت کند.

این قانون  ابعاد مختلفی از جمله اعطای زمین و واحد مسکونی، تسهیلات ویژه به خانواده‌های دارای فرزند، دانشجویان متأهل، اهدای خودروی ایرانی پس از تولد فرزند دوم به مادران، ارائه تسهیلات بانک‌ها به خانواده‌ها، اهدای مرخصی زایمان برای بانوان شاغل پرداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
بهترین راه محرومیت بانوان همون نظر محسن رضایی بود حقوق ویژه برای زنان خانه دار و دختران هست اجرای این طرح هم کمک به خانواده ها ست همم خانمها به خانه داری و شغل اصلی و خانواده میپردازند
آخرین اخبار